Avatar billede eastdk Novice
04. februar 2010 - 22:30 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Logge på Pc Hjem - arbejde <>

Hej.
Findes der et link med vejledning for opsætning så man kan gå på hjemmecomputeren udefra eller omvendt. Man skal også kunne flytte filer mellem Pc erne
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
04. februar 2010 - 23:04 #1
Det findes et væld af fjernstyringsprogrammer til formålet.

Det (efter min mening) klart nemmest at gå i gang med er hvis det er webbaseret, så er du også ude over restriktionerne med at installere programmer på din pc på arbejdet.

www.logmein.com er ganske godt til formålet, har selv benyttet det med stor succes.

Men husk nu at tjek op på IT-politikken på din arbejdsplads, om det er okay du gør det, har desværre arbejdet et sted hvor en blev fyret, da man mente det var et brud på IT-sikkerheden.

Derudover kan du også bruge deciderede client/server programmer.
fx har jeg hørt meget godt om RealVNC, har dog ikke prøvet det.

Du kan se en liste over forskellige remote desktop programmer her:

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_remote_desktop_software

Her får du også svar på om det er muligt at overfører filer mellem pc'erne.
Avatar billede bdf Mester
04. februar 2010 - 23:05 #2
1. Gå ind på http://teamviewer.com/da/download/index.aspx
2. Download og installer TeamViewer Host på din hjemmePC
3. Download og kør TeamViewer QuickSupport på din arbejdsPC
4. Opret forbindelse til din HjemmePC ved at taste det ID + PASSWORD ind i TeamViewer QuickSupport på din arbejdsPC

M.v.h.
Avatar billede bendixen Novice
04. februar 2010 - 23:38 #3
Hold dig fra VNC, det er absolut IKKE sikker
Avatar billede Kim Thranborg Nybegynder
05. februar 2010 - 16:11 #4
Enig i at VNC er uanvendeligt af flere årsager.
Benytter selv TeamViewer på ialt 7 maskiner fordelt på 3 adresser og det fungerer fantastisk...
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
05. februar 2010 - 16:34 #5
Okay, jeg var ikke klar over at VNC ikke ligefrem var noget fantastisk, barer ignorer min kommentar om det så.

Som de andre nævner så er Teamviewer helt klart også et godt program, har selv benyttet det en smule med fin succes.
Avatar billede drenriza Nybegynder
05. februar 2010 - 21:58 #6
Bruger du windows? eller noget andet.
Avatar billede eastdk Novice
06. februar 2010 - 15:42 #7
> bdf
Tak for svarene, Jeg prøvede Teamviewer og det funkede bare med det samme, fantastisk nemt :-)

Hilsen JJ.
Avatar billede drenriza Nybegynder
07. februar 2010 - 17:10 #8
Jeg ville have valgt SSH eller en VPN forbindelse. Jeg bryder mig ikke om at hele verden kan kikke med når jeg arbejder hjemmefra på en computer der står på min arbejdsplads
Avatar billede eastdk Novice
07. februar 2010 - 21:17 #9
> DRENRIZA
Det kan jeg godt følge dig i og der er en grund til at det ikke forskrækker mig.
Det jeg bruger opkoblingen til er at holde øje med overvågningen af min datters forretning. Der er absolut intet på pc,eren udover overvågningsprogrammet :-)