Avatar billede mixi Nybegynder
12. februar 2010 - 16:43 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ny computer.

Hej eksperter. skal have en ny computer. jeg har kig paa de her to.

http://shop.computerplanet.dk/itemDescription/ComputerPlanet_Tesla_Gamer_05_ATi_Radeon_5770_1Gb_DX_11_CPlanetTeslagamer05.html

og

http://www.mm-vision.dk/produkter/vispcsystem.asp?action=vis&menu=computer&varenr=99113&type=pcsystem

Jeg skal ikke bruge den til noget vildt men vil da godt kunne spille de nye spil og have en hurtig maskine. Ellers er det bare net surf og se film paa..

Hvad synes i jeg skal snuppe. Ved der er et par 1000 kr i forskel. Men gi lidt input saa bliver jeg glad.
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2010 - 16:57 #1
den sidste har et bedre graffikkort

i den første
ATi Radeon 5770 1Gb DX 11

i den anden
ATI Radeon HD5870 1GB GDDR5 RAM PCI-E (Nyhed

ati 5870 er et godt gamerkort

http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/hd-5870/Pages/ati-radeon-hd-5870-overview.aspx

m.v.h
Avatar billede mixi Nybegynder
12. februar 2010 - 17:04 #2
Jo jeg ved godt det er bedre 5870.Men kommer jeg til at ville mangle det i forhold til 5770..Ellers kan man med tiden skifte det ud med 5870 og miste lidt kr af det andet i et salg.. Det mere om resten af indhold i de pc er noget jeg kan se forskel i. Om jeg ville fortryde en Tesla..
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2010 - 17:42 #3
den første kører raid og det har sldrig været min kop the
Avatar billede chainzor Nybegynder
12. februar 2010 - 18:26 #4
Personligt ville jeg snuppe den første, simpelthen fordi den er så meget billigere og kan alt, hvad den gennemsnitlige gamer har brug for. Jo, den kører raid, men helt ærligt virker den som fin basis for at opgradere hen ad vejen. Virker meget tidssvarende.
Avatar billede mixi Nybegynder
12. februar 2010 - 19:07 #5
og skal jeg bruge raid til noget hvis jeg ikke har forstand paa det. . bare jeg kan spille og gaa paa nettet..Ja grunden til jeg skriver dobbel a er fordi jeg kore i fejlsikret tilstand da min berbar er gaaet kold og ikke vil starte op med billede paa..

Og ja man kan jo opgradere med tiden. Den har jo intel i7..er det ikke noget med at raid bruger man hvis man skal have flere harddiske til at kore hurtigere..
Avatar billede Slettet bruger
12. februar 2010 - 19:45 #6
alt kan opgraderes men husk lige på at et ati 5870 ligger omkring 3000,- så man skal nok lige tænke sig om inden man køber ellsre kunne du jo bare tage den dyreste - det er jo et valg.

personligt hælder jeg til ASUS bundkort men nogen sværger til ABIT men sådan er der så meget.

det  man ikke lige umidelbart kan se ud af de 2 computere er jo havd viser de i varme ved høj intens påvirkning og på min har jeg sat vandkøling på cpu - det er et færdigt sæt der kan flyttes til en anden pc bare jeg overholder den sokkel den understøtter

http://www.tweak.dk/review/NorthQ_NQ-3580_Siberian_Tiger_Water_Cooler/726/1/1

den køler godt og er støjsvag og smider varmen ud af kabinettet bagpå.
et prisforslag

http://www.pc-lager.dk/vare-oversigt.php?varenummer=08804

den kan også købes med 2 kølere på.

en ramkøler er heller ikke at foragte
du kan se den til venstre ved ram

http://www.qxl.dk/pris/computer-elektronik-software/hardware/ram/2gb-ddr3-corsair-dominator-1800mhz-7-7-7-20-incl-ramkoeler/v/an588099498/

m.v.h
Avatar billede mixi Nybegynder
16. februar 2010 - 12:41 #7
Hej igen. Ja jeg har ikke kunne komme på de sidste par dage da min bærbar ikke vil lade mig oprette spørgsmål herinde da jeg køre i fejlsikret tilstand..Men nu jeg på arb og kan lige komme på et stykke tid. Jeg har lige set den her computer hos topdata.

http://topdata.dk/product.asp?product=6575

Den er lidt billigere end den hos MM vision..
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2010 - 13:31 #8
http://www.amd.com/us/products/desktop/graphics/ati-radeon-hd-5000/hd-5870/Pages/ati-radeon-hd-5870-overview.aspx

det er et godt graffikkort - har det selv

de er bagud med leverence pg.a snevejr står der på deres side + de holder ferie - tag lige højde for det.

m.v.h
Avatar billede mixi Nybegynder
16. februar 2010 - 13:45 #9
Ja det så jeg godt. Men nu har jeg undværet så længe aligevel så overlever nok..Men du kunne godt sige god for den maskine i forhold til den fra MM vision ?? Plus den har det Asus bundkort som du efterlyser i forhold til den anden..Og jeg skal jo også have en god skærm.. Nogle foreslag..
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2010 - 14:54 #10
bundkortet er fra gigabyte

http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Default.aspx

det ser ret fornuftigt ud

hvis du har lidt tid så vent fordi der kommer USB 3
det er lige på trapperne

http://www.everythingusb.com/superspeed-usb.html

selvfølgelig skal der også laves usb 3 harddiske men mon ikke de også lige er om hjørnet

jeg har en samsung syncmaster 245b - den er god til det hele

http://www.pricerunner.dk/pl/25-909922/Skaerme/Samsung-SyncMaster-245B-Black-Sammenlign-Priser

men mindre kan jo også gøre det
Avatar billede mixi Nybegynder
16. februar 2010 - 15:15 #11
Jeg kan opgradere bundkort så der kommer usb 3 i for 199,- hos dem. Så indtilvidere tror jeg at jeg handler hos topdata.. Der er vist også en skærm fra samsung der er 3D ready og så køber man briller og en boks ??
Avatar billede mixi Nybegynder
08. marts 2010 - 09:44 #12
Jeg købte en Monster Special I7-920 hos MM-Vision..Synes treatmenice var mest aktiv så derfor går points til dig..
Avatar billede Slettet bruger
08. marts 2010 - 11:09 #13
jamen ok