Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
14. februar 2010 - 19:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

PC+HDMI+TV=ingen lyd

Hey sidder her og har et problem med lyden til mit fjernsyn. Jeg sætter mit HDMI-kabel i TV'et og i computeren. Det er fin signal igennem, men der er kun et billed. Ingen lyd. Jeg har prøvet at google det, men det ser ud til at ingen rigtig ved det. har en kammerat, der kunne gøre det. Så til alle jer, der siger at man ikke kan overføre lyd med HDMI holder sig bare væk.

Mit grafikkort:
NVIDIA Geforce 8400M GS

Skriv vis i skal vide mere

Håber på et hurtig og ordenlig svar hurtig:)
14. februar 2010 - 19:57 #1
... det er kun hvis HDMI UDGANGEN supportere det; hvilket jeg ikke mener et tilfældet på nævnte [NVIDIA Geforce 8400M GS].
En HDMI UDGANG på en alm. DVD afspiller har lyden med ...
Avatar billede norbert_ Nybegynder
14. februar 2010 - 21:18 #2
Har du kigget på dine lydindstillinger? Hvis jeg vil have lyd ud af min pc, skal jeg stille mixeren om til hdmi-udgang, ellers kommer der ingen lyd ud, kun gennem pc'en.
Avatar billede Polberg Nybegynder
15. februar 2010 - 11:05 #3
Flere grafikkort har som option at du kan overføre lyden til hdmi-udgangen med et kabel mellem lydkort og grafikkort.
Avatar billede IMF-5000 Nybegynder
23. februar 2010 - 15:49 #4
svar
Avatar billede dosdesign Juniormester
03. august 2011 - 22:07 #5
jeg har ingen lyd når jeg med hdmi kabel tilslutter pc/tv ??? hvordan kan det være, har altid med gamle pc kunne se film på tv via pc med lyd begge steder
Avatar billede dosdesign Juniormester
03. august 2011 - 22:27 #6
ok nu har jeg fundet ud af noget, jeg valgte tv som standard enhed men det virkede ikke før jeg tog hdmi stik ud fra hdmi1 port i tv til hdmi2 så var der lyd (men ikke på pc - ok men det plejede at være i både tv og pc førf) + kan det passe man så nu hver gang man ser tv fra pc skal vælge lyd fra standard på pc til tv ??? Kan man ikke engang hører på tyv og pc samtidig, bruger jo tit youtube på tv ved gæster som vil høre musikvideoer og så min subwoofer til pc spiller samtidig med tv ??