Avatar billede Nofiih Praktikant
17. februar 2010 - 14:31 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Hjælp virkelig! Tak

Hej Alle Eksperter!

jeg har købt sådan en "Western Digital Tv Live"

LINK TIL PRODUKT: http://www.pixmania.com/dk/dk/3942952/art/western-digital/multimedieafspiller-tv-li.html?srcid=9713&Partenaire=kelkoo_dk&CodePromo=oui

Men kan ikke komme på nettet, når jeg prøver automatisk. Det heler kører fint den finder mit trådløse net.. Og jeg skirver kode og prøver at oprette forbidelse.. Men så skirver den: "Unable to obtain an IP address. The medie player has limited or no network connectivity"
Man kan også oprette forbindelses mannuelt, men der er en masse man skal skrive ind som jeg ikke ved hvad er eller hvor man finder.

SSID --> det nettes navn, ikke?
IP --> hvor finder jeg den jeg skal bruge?
Subnet mask ---> Hvad er det og hvor finder jeg det?
Gateway ---> Hvad det og hvor finder jeg det?
DNS --> hvad detog hvor finder jeg det?

Eller skal jeg gøre det på en helt anden måde..

Jeg har fuglt "Western Digtitals Tv Live Manueal, om hvordan man opretter trædløsforbindelse"

LINK TIL MANUAL:

http://www.wdc.com/WDProducts/Library/UM/DAN/4779-705035.pdf

HÅBER VIRKELIG DER ER EN DER KAN HJÆLPE :D
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. februar 2010 - 14:49 #1
Måske en lidt bedre titel ville får flere til at kigge på spørgsmålet... Tænk over det til en anden gang.

Men tilbage til spørgsmålene, som hurtigt kan blive lang og teoretisk, så du får nogle korte svar.

SSID --> Navnet på dit trådløse netværk

IP --> Alle enheder har en IP, som kan sammen lignes med deres telefonnr. På samme netværk kan 2 forskellige enheder ikke have samme IP. TV Liven skal have en IP fra dit netværk for at virke. På din computer går du følgende for at se hvilket ip-område det arbejder i: Start -> Kør -> skriv cmd -> tryk Enter -> I den sorte boks skriver du -> ipconfig /all -> tryk Enter -> du kan nu se både ip, undernetmaske (subnet), gateway og DNS. De 3 sidste skal være ens på alle eneheder på netværket, hvorimod ip'en skal være forskellige i den sidste del. Vælg her et nummer imellem 10 og 256 og indtast dem i TV Live'en.

Subnet mask ---> Et underområde, kan bruges til at opdele 1 stort netværk i flere mindre netværk.

Gateway ---> Ip'en på den enhed som håndtere internettet

DNS --> En enhed på netværket der oversætter IP-adresse til f.eks. webadresse og den anden vej.
Avatar billede Nofiih Praktikant
17. februar 2010 - 14:55 #2
Ved ikke hvad der er sket. Men har prøvet at slukke min pc, tænde den og nu kunne den komme på ved ikke hvad det kan være.

Men du for da lige lidt point for dit svar alligevel
Avatar billede Nofiih Praktikant
17. februar 2010 - 14:57 #3
Kan desværre selt ikke give dig point, da du har oprettet dit svar som en kommentar
Avatar billede Nofiih Praktikant
17. februar 2010 - 15:03 #4
Lortet virkede i 1 min ny virker det ikke igen. Hvad kan det være der er galdt. Pcen fandt enda frem til det og jeg tilod det også
Avatar billede keysersoze Guru
17. februar 2010 - 15:09 #5
Det lyder som om du har noget forkert trådløst udstyr - med det forkerte udstyr i forhold til internetudbyder kan du risikere kun at kunne få én maskine online ad gangen.

Så fortæl hellere lidt om dit setup af net.
Avatar billede lsskaarup Nybegynder
17. februar 2010 - 15:58 #6
Ja, som keyseren siger, så skal vide noget mere om dit setup. Er det dit eget trådløse udstyr eller er det udbyderens?
Avatar billede keysersoze Guru
05. april 2010 - 11:49 #7
kommet videre?
Avatar billede Nofiih Praktikant
02. august 2010 - 21:42 #8
Hej Alle Sammen.

Sorry jeg først skriver her nu. Men havde helt glemt jeg havde oprettet et spørgsmål her inde.

Der var faktisk ikke det store problem. Det fungerede når den blev flyttet lidt, så det havde noget med at  signalet ikke var kraftigt nok åbenbart.

Mvh.
Alexander :D