Avatar billede 2sexy4you Nybegynder
17. februar 2010 - 14:48 Der er 1 løsning

Hvordan får jeg "bøjet" en bestemt linje i en cirkelbue?

hej.. jeg står med  et problem vedrørende Autocad 2010 (:

Sprørgsmålet lyder:

Jeg har nogle linjer som jeg har tegnet i 3d. Disse linjer vil jeg gerne have "bøjet" rundt om en cirkelbue jeg allerede har tegnet. hvordan gør jeg dette?
Ved godt det er svært at forestille sig hvordan det ser ud. Opgaven kan også lyde sådan:
jeg har tegnet et ryglæn til en stol fra den ene side. Og det ryglæn skal så bøjes omkring sædet på stolen som er et cirkeludsnit på ca. 180 grader.
:D hjælp vil være til stor glæde
Avatar billede ClaireB Nybegynder
17. juni 2010 - 11:22 #1
Du har helt ret i at det ikke er til at forestille sig... Når jeg tegner i 3D, tegner jeg først en 2D-tegning og Extrude'r den i den ønskede længde. Bagefter kan du så flytte, drege, spejle den til det sted den skal side.

Jeg håber dette kan løse dit problem.