Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
22. februar 2010 - 20:18 Der er 4 kommentarer

Bitlocker problemer

Hej, jeg havde et problem med Bitlocker, da min Pc ikke ville boote og jeg forsøgte at reparere den. Jeg blev afkrævet en Bitlocker kode (øjensynligt for at låse et eller andet op), men koden var åbenbart ikke på min USB bitlocker nøgle (jeg bruger en USB nøgle til at boote til Bitlocker, alle mine drev er låst med Bitlocker). Jeg forstår det ikke, at jeg har gemt alle mine bitlocker genoprettelsesnøgler på USB nøglen ...? Hvad er det for en bitlocker nøgle/kode der kræver i et sådant tilfælde? Åbenbart ikke dem der lå på min USB nøgle. Jeg blev temmelig forskrækket over det her og vil nødig løbe ind i problemet en anden gang (hvis min maskine ikke kan boote og skal "repareres" ved hjælp af Windows 7 rescue disken eller den rescue Windows selv kan køre uden rescue disk). Håber der er nogen der kan hjælp med dette.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
13. marts 2010 - 21:06 #1
Hejsa....

Har lige kigget lidt på dit problem, og som jeg læser dit post, så tror jeg at det der mangler er en PIN kode, som er blevet genereret da du sikrede dine data med BitLocker?

Har du oprettet en Group Policy til at styre BitLocker?

/Ulrik
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
14. marts 2010 - 12:14 #2
Jo, jeg har været inde i Group Policy for at specificere at jeg kører Bitlocker fra en USB nøgle, og det virker fint. Men den pinkode mindes jeg ikke at have fået. Kan jeg se den igen på en eller anden måde mon?
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
14. marts 2010 - 13:22 #3
Først skal vi have fundet ud af hvilken form for BitLocker du har sat op.
Du kan læse her, hvilke 2 muligheder der med BitLocker:

http://technet.microsoft.com/en-us/library/cc732774.aspx

TPM laver en 100 Mb. usynlig partition, som bruges til at de-kryptere data med, under opstart af Windows.

Dette kan suppleres med brug af en USB flash drive, hvor der kan sættes en PIN kode, som skal indtastes under opstart, før de-kryptering af BitLocker.
Avatar billede gudmund_nielsen Nybegynder
14. marts 2010 - 16:53 #4
Jeg har 3 fysiske harddiske, den primære sidder inde i maskinen og er opdelt i 2, C og D. De andre er USB harddiske. Der kører Bitlocker med password beskyttelse på alle 3 fysiske. Bitlocker på de 2 USB harddiske hedder Bitlocker To Go, den der sidder inde i maskinen er "normal" Bitlocker. Da min maskine ikke kunne boote, havde jeg virkeligt et problem, da jeg ikke kunne komme igang på den der sidder inde i maskinen uden at skulle opgive en nøgle af en slags. Disse nøgler har jeg på den USB nøgle, jeg bruger for at starte maskinen, men "systemet" kunne ikke finde den nøgle, så jeg havde koldsved. På en eller anden måde fik jeg alligevel gang i maskinen, kan ikke huske hvordan. Men hvis det sker en anden gang vil jeg gerne kunne indgive den nøgle, som skal bruges for at kunne få adgang til den (C) harddisk, der sidder inde i maskinen.