Avatar billede FarmerHE Nybegynder
25. februar 2010 - 09:22 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Viewstate fejler på auto postback

Jeg har et problem med en MVC ASP.NET side med C# som codebehind sprog.

Siden fungere og viewstate køre også som det skal. Men jeg har tilføjet en form på forsiden der indeholder 2 dropdown bokse.

Boksenes indhold tildeles dynamisk ved pageload med følgende metode.

if (!IsPostBack) {
  if (Session["CurrentUser"] != null) {
    User user = (User)Session["CurrentUser"];
    drdRe.Items.Add("");
    foreach (Re re in user.Re) {
      ListItem item = new ListItem(re.Name);
      drdRe.Items.Add(item);
    }
    drdS.Items.Add("");
    foreach (SO so in user.SO) {
      ListItem item = new ListItem(so.Name);
      drdS.Items.Add(item);
    }

Begge bokse har AutoPostBack="True"

Når jeg markere noget i boksene får jeg en "Validation of viewstate MAC failed" fejl.

Dette ligemeget om den henviser til en metode ved ændring eller der ikke er nogen metode der køre. Samtidig henviser den ikke til nogen kodelinje hvor der er fejl.

Siden køre på en Master page men efter hvad det ser ud til med debuggeren så bliver intet kode kaldt før viewstate fejlen opstår.

På forhånd tak for gode råd og hjælp

Mvh
HE
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
25. februar 2010 - 10:42 #1
Nu har jeg rodet lidt mere med det.

Tilsyneladende opstår fejlen kun ved første page load. Hvis jeg skifter side og så går tilbage til siden igen så virker det som det skal.

Mvh
HE
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
25. februar 2010 - 13:04 #2
Problem løst