Avatar billede xing Novice
01. marts 2010 - 17:02 Der er 4 kommentarer

flere select

jeg har en table med

gruppenavn, medlem

Nu vil jeg gerne lave et udtræk med de medlem'er som jeg selv er medlem af.

Altså, Jeg er medlem af 10 gruppenavne og vil gerne have udtræk at alle medlem'er som er medlem af bare en eller flere af dem.
Avatar billede arne_v Ekspert
01. marts 2010 - 17:44 #1
SELECT DISTINCT medlem FROM tabel WHERE gruppenavn IN (SELECT gruppenavn FROM tabel WHETE medlem='XXXX')
Avatar billede hijacked Nybegynder
16. marts 2010 - 17:08 #2
Jeg har tit en søgning lignende denne, hvad er egentlig bedst performancemæssigt at bruge? din version Arne eller den anden nedenfor?

select distinct a.medlem from tabel a, tabel b
where a.gruppenavn = b.gruppenavn
  and b.medlem = 'XXXX'
Avatar billede arne_v Ekspert
16. marts 2010 - 17:16 #3
Det afhaenger jo af databasen.

Jeg ved ikke hvordan SQLServer vil optimere disse. Men man kan jo spoerge SQLServer om det.

Det ville ikke overraske mig hvis din version var hurtigst.

Men subselect'en er mere intuitiv at laese.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2010 - 03:45 #4
all set ?