Avatar billede FarmerHE Nybegynder
02. marts 2010 - 13:02 Der er 5 kommentarer

MVC Link forkert

Nogen der kan hjælpe mig med at finde ud af hvad der går galt her?

Har en side der ligger som subside på en anden side

linket lyder
http://server/test/mappe/

Controller til linket findes på http://server/test/mappe/Home/select?s= (input)

For at finde controlleren bruger jeg følgende kald

Response.Redirect("mappe/Home/select?s=" + input);

Hvilket fungere men alle andre steder end lige der kan jeg nøjes med at skrive.

Response.Redirect("Home/select?s=" + input);

test mappen hedder ikke det samme i mit test miljø og der hvor det skal bruges.

Bruger jeg det nederste kald kigger siden på
http://server/test/Home/select?s= + (input)
efter controlleren

Nogen der har oplevet det problem før og ved om der er en måde at løse det på uden at bruge mappe/Home/select?s= + (input) som redirect link.
Avatar billede platik Nybegynder
03. marts 2010 - 17:36 #1
Nogen speciel årsag til du ikke bruger RedirectToAction?

Hvordan ser dine Maproutes ud?
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
03. marts 2010 - 17:52 #2
Eneste årsag er at ham der har lavet på det før mig har gjort det på den her måde... er første erfaring jeg gør mig med MVC

Er RedirectToAction også med Controller/Metode opbyging?

Maproutes aner jeg faktisk ikke hvad er eller hvor jeg skal finde henne af :/
Avatar billede platik Nybegynder
03. marts 2010 - 18:51 #3
Maproutes fra start i Global.ascx

Hvis ellers maproutes er standart burde du kunne gøre;
return RedirectToAction("Action", "Controller"});

du ville så skulle skrive;
return RedirectToAction("select", "Home", new { s = input });
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
04. marts 2010 - 07:41 #4
Der findes kun en route i maproute og det er den der peger på forsiden.

og nu har jeg kigget jeg kan ikke bruge RedirectToAction fra siden af ser det ud til. Compileren vil i hvert fald ikke acceptere metoden.

Når jeg returnere fra Controlleren bruger jeg RedirectToAction og der virker udemærket.

men betyder ikke det helt store hvis ikke jeg kan få det ændret er et sted jeg skal ændre i koden hvis det flytter til en ny mappe er forholdsvis overskueligt
Avatar billede platik Nybegynder
04. marts 2010 - 09:08 #5
Troede også du var i controlleren :-).

Men der står en del om routing her: http://www.asp.net/learn/mvc/#MVC_Routing

Burde kunne løse dit problem, hvis eller din HomeController har et select view. :-)