Avatar billede geforce3 Praktikant
04. marts 2010 - 10:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Glemt password til mobil

Hej, jeg har glemt password til min mobil. Den er dog stadig tændt. :o)

Men problemet er jo lidt, at hvis den går ud eller jeg taber den, så har jeg et problem. Jeg har telia, men synes ikke lige at kunne finde min puk-kode derinde..

What to do???
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. marts 2010 - 10:07 #1
Hvis du i god tid kontakter Telia med SIM-kort nummeret (ja - det kræver du tager det ud af telefonen :-), kan de fremsende puk-koden til dig.

Det er lidt forskelligt fra selskab til selskab hvor strikse er - jeg mener de store (TDC, Telia, Telenor) holder på at fremsende pr. brev.

PUK koden har du fået på et papir, nogenlunde samtidig med SIM-kortet - men mange tænker ikke lige over at gemme papiret...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. marts 2010 - 10:11 #2
Ang. PUK på selvbetjeningssiderne, så skrive Telia: Denne service er af sikkerhedsmæssige årsager kun tilgængelig med Kontrakt login.

Og som de videre skriver:
SIM-kort er spærret
Du skal bruge en PUK-kode for at fjerne spærringen. Koden finder du i dit velkomstbrev, som du modtog efter bestilling. Har du ikke velkomstbrevet, skal du kontakte kundeservice for at få den oplyst.
Avatar billede Slettet bruger
04. marts 2010 - 10:11 #3
https://telia.dk/privat/selvbetjening/overblik/

du skal logge dig på selvbetjening og den vej

adgang til selvbetjening og den vej

m.v.h
Avatar billede geforce3 Praktikant
04. marts 2010 - 10:16 #4
Puh ha... Jeg synes godt nok ikke at jeg kan finde de funktioner i skriver der. Må lige prøve at finde info om kundeservice
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. marts 2010 - 10:26 #5
Nej, men det skyldes nok, som jeg skriver i #2, at "Denne service er af sikkerhedsmæssige årsager kun tilgængelig med Kontrakt login."

Du skal have indgået en speciel kontrakt med Telia for at få adgang til den slags services. Jeg kan forestille mig at almindelige mobilbrugere ikke indgår sådan en under normale forhold.

Og løsningen er derfor deres kundeservice: https://telia.dk/mobil/kundeservice/kontakt/
Avatar billede geforce3 Praktikant
04. marts 2010 - 10:34 #6
Der er nu skrevet en mail. Jeg kan forvente svar indenfor 8 dage. Det er lang tid at vente på at få låst sin mobil op :P

Men jeg siger mange tak! Vil du smide et svar?
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2010 - 10:56 #7
Mail???
Hvorfor i alverden ringer du ikke til dem?
Så har du garanteret det du skal bruge i løbet af max 2 dage!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. marts 2010 - 11:32 #8
Der er svar her... - så håber jeg de slipper koden :-)