Avatar billede amd Nybegynder
04. marts 2010 - 11:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Publicere ASP.NET site?

Hej!

Jeg sidder og har lidt ekstra tid på job, og forsøger at lære lidt ASP.NET med C#.
Når jeg har lavet en side, og trykker "publicer website", og vælger en mappe, formoder jeg den vel "compiler" koden til den valgte mappe, hvorfra jeg så forsøger at loade de filer op, som den har lavet til mig.
Jeg får bare samme fejl, ligegyldigt hva site jeg forsøger at loade op. Trykker jeg debug i visual studio 2008, viser den fint siden, og kommer ikke med nogen fejl?
Er testet på 2 forskellige webhoteller, som begge understøtter .net.  Bygger i .net 2,0 som begge servere understøtter.

Sikkert totalt noob spørgsmål, men jeg er sku snart løbet tør for ideer til hvorfor jeg ik kan få det til at virke :D

fejl kan f.eks. sees på denne side: xboxservice.dk/test
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2010 - 11:26 #1
start med at opdatere din config med <customErrors mode="Off"/>

f.eks

<configuration>
    <system.web>
        <customErrors mode="Off"/>
    </system.web>
</configuration>

så får du udskrevet en fejlbesked på skærmen istedet for det der uforståeligt output du ser på nu.

En anden ting er at hvis du er hosted hos f.eks surftown, så skal du ind i administrationen og ændre .NET version fra 1.0 til 2.0.

og hvis du er hosted et andet sted, så kan det være du skal det samme:)
Avatar billede amd Nybegynder
04. marts 2010 - 12:41 #2
http://www.xboxservice.dk/net/

Nu fik jeg den til at gi en fejlmeddelelse... Make sure it's compiled... Noget siger mig, at jeg ikke har "compilet" sitet ordentligt? :D
Avatar billede kalp Novice
04. marts 2010 - 13:00 #3
Du skal bare højreklikke på dit webprojekt og vælge publish.
Her plejer jeg som regelt kun at have flueben i de 2 første punkter.

men du kan også ligge din side op direkte uden publish.. som ren kildekode.

det er selvfølgelig ikke pænt, men det virker.
Avatar billede amd Nybegynder
04. marts 2010 - 13:09 #4
Den mener stadig ikke at sitet er compilet.. Er faktisk det samme som jeg gjorde før :S
Avatar billede amd Nybegynder
04. marts 2010 - 13:37 #5
Arbejder ved TDCWebmore, og det er også her sitet er hostet. De påstår, at den skulle kunne afvikle ASP.NET med de settings jeg har på mit webspace pt. ?
Avatar billede amd Nybegynder
22. marts 2010 - 18:35 #6
Hmm man skulle åbenbart uploade det med Visual Studio... Virker ihvertfald.. Nogle der vil ha points ? ;)
Avatar billede amd Nybegynder
21. august 2010 - 14:01 #7
formoder ingen ville have points så...
Avatar billede amd Nybegynder
21. august 2010 - 14:01 #8
prøver igen ;)