Avatar billede horus Nybegynder
17. marts 2010 - 20:51 Der er 4 kommentarer

mysql og webservice

Hejsa i kloge hoveder.

Jeg søger et simpelt eksempel på hvordan jeg laver en webservice som jeg kan kalde når jeg vil have oprettet en bruger i en mysql database.

Har fundet ud af at lave en simpel webservice via asp .net (VB) men mangler at få bygget mysql integrationen på...

På forhånd tak,

Horus
Avatar billede arne_v Ekspert
17. marts 2010 - 21:09 #1
Du laver en web service med en Create metode med de noedvendige parametre.

Implementation laver saa en connection til MySQL via MySQL Connector/.NET og fyrer de noedvendige MySQL kommandoer af.
Avatar billede horus Nybegynder
17. marts 2010 - 21:17 #2
tak for dit indlæg arne.

Så langt har jeg også nogenlunde kunne tænke - men derfra og så til at få det til at fungere er der et stykke og det er derfor jeg efterlyser et simpelt eksempel, så jeg kan SE hvordan det skal bygges op ;-)

Horus
Avatar billede arne_v Ekspert
18. marts 2010 - 01:31 #3
Det er lige ud af landevejen.

Utestet:

...
[WebMethod]
public void CreateUser(string username)
{
    using(MySqlConnection con = new MySqlConnection("Database=Test;Data Source=localhost;User Id=;Password="))
    {
        con.Open();
        MySqlCommand cre = new MySqlCommand("CREATE USER " + username, con);
        cre.ExecuteNonQuery();
    }
...
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2010 - 03:22 #4
all set ?