Avatar billede per.johansen Nybegynder
19. marts 2010 - 13:50 Der er 6 kommentarer

Beregning af dato excel 2003

Jeg har et ark hvor jeg i et felt angiver dagsdato. Denne har jeg angivet medfunktionen: =idag()
Jeg har et andet felt jeg skal angive 10 arbejdsdage bagud, hvor i dag er første dag og der skal ses bort fra weekender samt helligdage.

Eks d.d. fredag 19.3.2010
10 dage bagud beregnet med en papirkalender må være mandag d. 8.3.2010
Avatar billede panebb Novice
19. marts 2010 - 14:19 #1
I dit regnestykke tæller du idag med.
så kan formlen se sådan ud:
=HVIS((UGEDAG(A1;2)=5);A1-12;A1-14)
den tager ikke hensyn til helligdage - det ved jeg ikke hvordan man gør. A1 indeholder =idag()

Prøv at søg artikler af Kabbak - han ved en masse om datoer
Avatar billede panebb Novice
19. marts 2010 - 14:44 #2
Avatar billede supertekst Ekspert
19. marts 2010 - 15:39 #3
Har en løsning m/helligdage - da jeg tidligere har beregnet antal arbejdsdage. Send en mail - adr. under min profil - så returnerer jeg filen.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2010 - 16:16 #4
Hvad er der galt med
=WORKDAY(TODAY()+1;-10)?

(jeg mener WORKDAY og TODAY er henholdsvis ARBEJDSDAG og IDAG i dansk Excel)

Hans
Avatar billede supertekst Ekspert
19. marts 2010 - 17:36 #5
Der er ikke noget i vejen...

I det nævnte system er alle faste helligdage defineret og de skæve beregnes på basis af påskedag. Denne beregnes på basis af en algoritme afh. af årstal.
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2010 - 18:55 #6
OK.