Avatar billede kullebo Nybegynder
23. marts 2010 - 19:25 Der er 10 kommentarer

Fullrate og reverse dns

Jeg spurgte fullrates kundeservice om de ville oprette reverse dns for mit domæne, det ville det ikke. men de svarede med dette:

"Tak for din e-mail.

Vi tilbyder kun at ændre i Reverse DNS records for vores SDSL erhvervskunder.

Du har dog som alle andre adsl kunder en reverse DNS record, som hedder: 0130000135.0.fullrate.dk"

Betyder det, at jeg ikke skal bruge mit eget domæne i "domænefeltet" på min server? men i stedet fullrate.dk?

jeg er ikke helt med her. er der nogen der kan hjælpe?

Server er smartermails seneste, på en W 2003.

Mvh. Kim.
Avatar billede Slettet bruger
23. marts 2010 - 20:42 #1
Hvad i alverden skal du bruge reverse-DNS til i dette tilfælde?
Det burde være nok at lave en normal DNS-pegning fra domænenavnet til din ip-adresse, og så indtaste dit domæne i serveren. Dog kender jeg ikke smartermails, og kan jo ikke sige, om den af mystiske årsager reverse-DNS'er sig selv.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
23. marts 2010 - 20:50 #2
Hvis du skal leve op til RFC'eren skal du kalde din server for: 0130000135.0.fullrate.dk. (Kender ikke lige smartermails, så ved ikke lige hvor det sættes op i serveren. Led efter primær mail).

Du kan så pleje din domæne mx record for dit domæne ind på serveren og oprette det domæne som et virtual domæne i din mailserver.
Avatar billede kullebo Nybegynder
23. marts 2010 - 20:56 #3
Der er en hel servere der afviser mails afsendt fra servere uden reverse dns. det er meget brugt måde, at minimere spam på. jeg kan se at der er flere og flere mails der bliver afvist netop på grund af dette.

Jeg havde tdc tidligere. de oprettede det uden at tøve og det gav aldrig problemer. men nu står jeg så her.

jeg er usikker på om ham i supporten ikke forstår mig, eller det er mig der ikke forstår hans svar.

i det her tilfælde er
min ip 95.166.105.202
domænet mail.artinet.dk

han beskriver så at jeg har en reverse dns record der hedder 0130000135.0.fullrate.dk ( som alle andre fullrate kunder)

jeg kan ikke se at hans svar har noget med mit domæne at gøre.

Mvh. Kim.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
23. marts 2010 - 21:05 #4
Det har ingenting med dit domæne at gøre.

Derfor skal din server hedde:0130000135.0.fullrate.dk

og du plejer så dit domæne ind på din 0130000135.0.fullrate.dk, og oprettet det som virtuel server.

Jeg kender faktisk kun til TDC der for deres privat kunder opretter reverse dns. Alle andre ISP'er (Som jeg kender til), opretter en reverse dns under deres eget domæne. Denne kan man så bare putte ind i sin mailserver som primær domæne / hostnavn.
Og så oprette sit eget domæne som virtuel domæne.
Avatar billede kullebo Nybegynder
23. marts 2010 - 21:21 #5
Tak, jeg tror jeg fik to rigtige her :-)
Se lige skærm billedet her. http://kullebo.dk/domaene.jpg
så her skal jeg altså skrive domænet 0130000135.0.fullrate.dk som jeg ser det?! (under værtsnavn)

mit mail domæne mail.artinet.dk peger til min servers ip, og serveren kalder sig så 0130000135.0.fullrate.dk ud til, som så har en reverse dns? er det rigtigt forstået?

Mvh. Kim.
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
23. marts 2010 - 21:52 #6
korrekt sådan som jeg lige se det.
Avatar billede Slettet bruger
24. marts 2010 - 15:16 #7
Først skal du have en fast IP, hvilket jeg går ud fra at du har.

Dernest prøv at maile hostmaster@tdc.dk, det har jeg haft held med selvom jeg ikke var TDC kunde, men det er du jo sådan set, da TDC har købt fullrate.
Avatar billede kullebo Nybegynder
28. september 2010 - 16:47 #8
Dalbjergs svar var løsningen... skal lige have den lukket :-)
Avatar billede kullebo Nybegynder
28. september 2010 - 16:49 #9
Prøver igen
Avatar billede kenp Novice
20. oktober 2011 - 22:15 #10
kan du ikke ligge det billed op igen ;) da jeg gerne vil have min mailserver til at virke med reverse dns også (har også fullrate)..

(selv om det kun er hotmail jeg hra problemer med, men alt ryger i junk hos dem fordi jeg ikke har den reverse dns)