Avatar billede Deeds Juniormester
27. marts 2010 - 11:43 Der er 8 kommentarer

Hjælp til at slette paypal.com konto

Hej - måske gør jeg for meget ud af det og er sikkert alt for paranoid, men hellere være på den sikre side :)
For lidt over en måned siden fik jeg mig en konto hos paypal til det eneste formål at købe et produkt og derefter slette kontoen igen. Det viser sig nemmere sagt end gjort. For et par dage efter jeg melder mig ind modtager jeg en mail fra  service@intl.paypal.com at min konto er blevet gjort begrænset og så længe den er det kan jeg ikke slette kontoen(!). Jeg synes det virker lidt mærkeligt og tjekker google for andre som kunne have modtaget lignende beskeder og der står mange steder at service@intl.paypal.com er falsk og nogen som er ude på at stjæle osv. Men de eneste mails jeg hidtil har fået fra Paypal har været fra denne mailadresse bl.a. også da jeg skal aktivere min konto, hvilket jo så kunne tyde på alt er som det skal være, men alligevel...

Jeg logger ind på min konto, hvor der ligesom i mailen godt nok står:
-------------------------------------------
"Hvorfor er adgangen til min konto begrænset?
Din kontoadgang er begrænset af følgende årsag(er):
•Feb 23, 2010: Our system detected unusual charges to a credit card linked to your PayPal account.
(Dit sags-id er af den grund PP-xxx-xxx-xxx.)"
-------------------------------------------
Der er ikke hævet andre beløb eller foregået noget usædvanligt udover det jeg selv har købt i løbet af den periode jeg har haft kontoen, men jeg sender alligevel mailen jeg modtog til spoof@paypal.com, men får intet svar fra dem...

For at ophæve begrænsningen på min konto (og dermed slette min konto) skal jeg ifølge Paypal "Confirm your credit card" og "Proof of Address".

Jeg vælger at "gamble" og får "confirmed my credit card" og jeg scanner et dokument jeg har modtaget fra min bank, hvor der står mit navn og adresse og tænker det må være nok. Det sender jeg og kort efter modtager jeg en mail fra service@intl.paypal.com med overskriften: "Request for additional information PP-xxx-xxx-xxx RXI019‏". Der står:
-------------------------------------------
Hello "Mit navn",

We're sorry, but we cannot restore full access to your account until we receive additional information. Please provide a copy of: - Your driver's license or passport. Please make the copy as large and as light as possible.
-------------------------------------------
Det dokument jeg sendte var læsbart og det fremkommer også inde på min konto hos Paypal, hvor der ligesom med mit kreditkort står "Information Received - Accepted Complete".

Derfor tøver jeg pt med at sende mit kørekort/pas.

Jeg håber der er nogle Paypal-eksperter, som kan guide mig her :)

Vil gerne bare have lukket den konto så jeg ikke skal gå og spekulere på det.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2010 - 12:12 #1
Hej Thur
Først, svar aldrig på de mails, det er fup og svindel.
Foretag dig endelig ikke mere med dem.

Du kan godt opsige din paypal konto.
Her er hvad pay pall skriver i vor account.

1.Log in to your PayPal account.
2.Click Profile at the top of the page.
3.Click Close Account in the Account Information column.
4.Follow the steps provided.

På de anden side sker der intet ved at lade kontoen blive
stående, så har du den hvis behov opstår, blot ikke svar
på de mails, paypal udsender ikke uopfordret mails.
Vi har haft vores konto i mange år uden problemer.
Avatar billede Deeds Juniormester
27. marts 2010 - 12:38 #2
Hej, men skulle da mene at netop som man har oprettet sin konto hos dem at det skal bekræftes via email, som alle mulige andre steder og der fik jeg en mail fra service@intl.paypal.com lige efter jeg havde registreret mig...

Har heller ikke svaret på nogle mails fra dem - jeg har læst hvad der stod i mailen - gået ind på min konto, hvor der står, hvad der skal gøres og det har jeg så gjort indtil nu. Men nu, hvor der bliver spurgt om en kopi at pas eller kørekort er det jeg synes det bliver mystisk og så i sammenhæng med at der er mange som har skrevet at service@intl.paypal.com - adressen er noget fup.

Vidste godt dette:
1.Log in to your PayPal account.
2.Click Profile at the top of the page.
3.Click Close Account in the Account Information column.
4.Follow the steps provided.

...og det er jo nemt nok, men problemet som jeg skrev før så kan jeg ikke dette når min konto er begrænset. Hvis jeg kigger under "Profile" er der slet ikke en valgmulighed om "Account Information". Kan tilsyneladende ikke slette før de punkter som Paypal har nævnt er blevet opfyldt.

Er ikke meget for at bare lade kontoen stå stille. Vil gerne have det ud af verdenen.
Avatar billede Deeds Juniormester
12. april 2010 - 19:14 #3
Den sidste mail jeg har modtaget fra service@intl.paypal.com, som nævnt ovenfor har jeg omsider fået sendt til spoof@paypal.com og denne gang meldte de kort efter tilbage at det ER en falsk mail.

Der stod:

Hello "Mit navn", Thanks for forwarding that suspicious-looking email. You're right - it was a phishing attempt, and we're working on stopping the fraud. By reporting the problem, you've made a difference! Identity thieves try to trick you into revealing your password or other personal information through phishing emails and fake websites. To learnmore about online safety, click "Security Center" on any PayPal webpage.  Every email counts. When you forward suspicious-looking emails to spoof@paypal.com, you help keep yourself and others safe from identity theft.  Your account security is very important to us, so we appreciate your extra effort.  Thanks,  PayPal

Så er det da på plads, men er stadig ikke blevet klogere på om jeg skal sende mit kørekort/pas eller noget helt tredje til paypal for at få åbnet min konto så den ikke længere er begrænset...

Hjælp..
Avatar billede Slettet bruger
12. april 2010 - 20:16 #4
Nej du skal ikke sende noget, det bruger pay pal ikke,
alt kan klares online via din account.

Forstår ikke helt du ikke har "account information", det
har vi andre brugere vi kender.

Gør du sådan:
Logger ind på din pay pal account.
Stå på forsiden (venstre øverste faneblad, my account, markeret)
Hvis du nu holder musen hen over "profil" falder der en rullemenu ned, den skal du ikke bruge.
I stedet klikker du på "profil" og nu kommer du til bl.a.
account information og noget mere. Her kan du bl.a. også
ændre password.
Avatar billede Deeds Juniormester
13. april 2010 - 15:51 #5
Det er også rigtigt det du siger, det havde jeg ikke lagt mærke til man kunne i første omgang, men trykker jeg "Luk konto" får jeg beskeden:
Konti med begrænset adgang kan ikke lukkes.

og nedenunder:
Din kontoadgang er begrænset. Find ud af, hvordan du kan fjerne denne begrænsning.

Trykker jeg derpå kommer jeg til en "Resolution Center"-side, hvor der står hvad jeg kan og ikke kan gøre så længe kontoen er begrænset og hvad man skal gøre for at ophæve grænsen.

Og der er 2 punkter som tilsyneladende skal være opfyldt - og som tidligere nævnt har jeg bekræftet mit kreditkort, hvor der er et flueben udfor og det samme er der ved "Proof of Address". Men kontoen er stadig begrænset.

Men jeg er sku lidt forvirret og kan ikke helt forstå at hver gang jeg ændrer et eller andet - fx password som jeg har gjort et par gange, så får jeg en mail fra service@intl.paypal.com lige efter, hvor der står det er blevet ændret, som jeg rigtig nok har gjort. Men når service@intl.paypal.com er falsk ifølge spoof@paypal.com, betyder det så at service@intl.paypal.com følger med i alt, hvad jeg foretager mig på paypals sikre side?? Er meget i tvivl om, hvad jeg skal gøre som næste skridt..
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2010 - 18:26 #6
Har du "verified" din konto, ellers kan du ikke lukke den.

De mails du modtager umiddelbart efter du har ændret noget på din konto er gode nok. De vil altid omtale det du lige har lavet ved din konto.

Det er de mails du pludselig får    uopfordret  og som til forveksling ser ud til at komme fra pay pal du skal passe på.
De vil ofte bede om oplysninger af privat art, konto nr. og koder. Giv aldrig disse oplysninger til nogen du ikke kender.
Pay pal beder aldrig om sådanne oplysninger pr. uopfordretr mail.
Avatar billede Deeds Juniormester
13. april 2010 - 20:20 #7
Jo, har verificeret kontoen og har den været i nogle uger nu.

Okay.. men er nu ret sikker på at de mails jeg har modtaget alle er kommet kort efter jeg har gjort et eller andet på siden.

Jeg har godt læst de tips paypal skriver i deres hjælp mht spam mails o.lign.

De skriver bl.a. noget med at paypal altid skriver personens fulde navn i mailen og spam mails altid skriver: "Kære bruger" - eller noget i den stil. Men har lige tjekket alle de mails jeg har fra service@intl.paypal.com og i samtlige mails starter mailen med hej "mit navn"... mystisk.. så er det sku ikke helt nemt at finde ud af hvad der er rigtig og forkert..
Avatar billede H G Novice
05. januar 2021 - 21:18 #8
Jeg har osse problemer med dem, jeg kan heller ikke slette min konto. Jeg har således lige opdaget der blevet trukket en transaktion i dag som blev lavet i Fredags, og det har intet kendskab til, og der står Storbritannien i transaktion oplysningerne. Tænker i der bliver svindlet med mit visa kort? Skal jeg spærrer mit visa kort? Det skal lige siges at jeg har slettet mine dankort oplysninger inde på PayPal har intet kort oplysninger eller penge eller transaktioner der venter på blive udført. Så jeg kan ikke forstå hvad problemet er for mig, da jeg osse har godkendt min mail de gang jeg oprettede den i 2018 osv... og nu er det noget møg der bliver trukket beløb jeg ikke selv har udført