Avatar billede ichr Nybegynder
27. marts 2010 - 19:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke komme på nettet

Hej.
Er der ikke en af jer herinde der kan give mig et godt råd.
Det sker efterhånden ofte jeg ikke kan komme på nettet. Computeren siger der er netværksforbindelse.
Jeg bruger normalt google chrome. Når jeg åbner den får jeg bare en melding op hvor der står " følgende sider svarer ikke, du kan afvente svar eller afslutte dem". Når det sker har jeg forsøgt om jeg kan gå på med explorer eller firefox, men intet af det virker. Jeg har opdateret google chrome. Jeg har kørt antivirus program, både mit installerede og et udefra, uden at finde virus. Jeg har kørt ccleaner, jeg har også forsøgt med malwarebytes, men den låser fast, så jeg ikke kan bruge den.
Jeg bruger windows XP
Hvad kan der være galt?
Avatar billede 220661 Ekspert
28. marts 2010 - 09:25 #1
Siden at Malwarebytes låser kan der jo være en fejl på c drevet. Har du forsøgt at køre chkdsk eller kontrol af systemfiler?
Avatar billede nfssister Forsker
28. marts 2010 - 11:10 #2
Kør

gør som 220661 siger, scandisk din maskine (Højreklik på dit C drev, egenskaber - vælg fanen værktøjer og tryk skan for fejl, hak begge flueben af og tryk ok. Sig ja til at den skal lave en diskkontrol når den starter op)
- Vent med at genstart og gør følgende også:
Start > kør - Skriv:
sfc /scannow (kræver muligvis din XP cd)

så scanner den din maskines systemfiler og genstarter maskinen selv.

Så vil diskkontrol køre, lad den køre - kan tage langt tid hvis der er mange filer og hvis der er noget galt.
Avatar billede ichr Nybegynder
28. marts 2010 - 14:21 #3
Det har jeg gjort nu, men den siger der ikke er nogen fejl.
Avatar billede Blandy Praktikant
30. marts 2010 - 14:24 #4
prøv og tjek om du overhovedet har fået en ip. skiv ipconfig i commandoprompt. kan være den dhcp er nede.
Avatar billede ichr Nybegynder
30. marts 2010 - 15:57 #5
Det har jeg. Den kommer frem med min ip.
Det er også kun nogle gange jeg har problemer med at komme på nettet. Nogle gange er det galt når jeg starter op, andre gange kan jeg være på nettet et stykke tid før det begynder at drille.
Avatar billede ichr Nybegynder
02. september 2010 - 08:32 #6
Jeg endte med at formatere