Avatar billede Miezip Nybegynder
01. april 2010 - 17:47 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

Opsætning til wifi mellem 2 Huse

i min fars hus, er der en router der sender nettet ud, men signalet er ikke stærk nok til og nå til bærbaren i nabo huset, hvad er den nemmeste måde og løse det på ?

har en TP link fireless router jeg vil sætte til og modtage signalet i nabohuset, og så bruge den til og give det videre med ethernet til en stationær, og sende signalet trådløst ud til den bærbar der ikke kan nå det andet signal,  hvordan sætter jeg dette her op.

Mvh Dennis
Avatar billede aero Nybegynder
01. april 2010 - 19:09 #1
Jeg ville købe to ens router.
Sætte begge op med samme SSID navn og kode WEP kryptering.
Så på den i din fars hus sætter du så en Wireless brigth op som master og skriver MAC adressen på den anden router som den skal sende til. på den anden i det andet hus sætter du den så til at køre slave og angiver MAC adressen fra masteren som den skal have signalet fra.

og så skulle det virker.

Det er svært med forskellige producenter da opsætningen kan være forskellig, derfor to ens routere og skriv evt. hvilken du har valgt så kan man linke til billeder mm. så det er nemmere for dig.

Men Ja det kan lade sig gøre...
Avatar billede Miezip Nybegynder
01. april 2010 - 19:41 #2
er der nogen anden lettere mulighed ? med en repeater eller lign. for den router nettet går igennem i min fars hus kommer fra hans firma, så al opsætning er stort set spærret. kan ikke engang komme ind på routeren, kun ændre kode og SSID ved hjælp af en hjemmeside
Avatar billede aero Nybegynder
02. april 2010 - 10:32 #3
Kan i bare koble et kabel i og så kan en pc. komme på nettet !? eller skal i sætte den kablet pc op med kode og ip !?
Hvis Nej til kode, så kan i bare sætte en Router til den i har nu med kabel og så bruge den som Master til denne opsætning.
Du kan sætte ca. 4-5 WiFi router op på denne måde, du kan bare ikke sende fra A til B og fra B til C osv. det kan kun være fra A til B og A til C osv.
Avatar billede Miezip Nybegynder
02. april 2010 - 18:13 #4
routeren er configuret sådan at port 2 og 4 er der bare normal internet i, og de 2 andre er arbejds baseret, men vi bruger ikke kabler,  er er kun 2 bærbare i huset som vi bruger, og koden til nettet har vi fået igennem firma hjemmeside,