Avatar billede jacala Nybegynder
15. april 2010 - 14:13 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Vælge anden kanal på Topcom Router

Hej jeg har købt en TopCom trådløs Router.

Alt fungerer fint, bortset fra at den karambolerer med mit trådløse lydanlæg.

Derfor har jeg brug for at skifte kanal på routeren, men det kan jeg sgutte finde ud af - er der nogen hjælp at hente?

Routeren er en Topcom Skyr@cer WBR 7201 N
Styresystemet på PC er Vista

Jeg har fået at vide at man skal gå ind på kontrolpanel og så netværk og finde det. Jeg har ledt, men giver op.

please help, så jeg kan være online og samtidig høre musik.
Avatar billede kimtheman Novice
15. april 2010 - 16:06 #1
Du skal åbne dit browser vindue (Internet Explorer) og logge ind i routeren. Skriv http://192.168.1.1 eller måske 192.168.0.1 (Står på side 2 i manual nedenunder)

Prøv at se manual her på side 10 Vælg først hvad sprog du vil have den på (Engelsk måske da dansk ikke er tilgængeligt)).
http://www.topcom.net/userguides.asp?product=551&letter=S
Avatar billede kimtheman Novice
15. april 2010 - 16:07 #2
Og hvis det ikke er opsat, så husk at sikke sikkerhedskryptering på dit trådløse netværk.
Avatar billede jacala Nybegynder
16. april 2010 - 13:53 #3
Alt fungere perfekt og alle der kommer i huset kan når de har fået mit password logge på uden problemer.

Så det er ikke "setup" jeg har brug for.

Men "kun" hvordan jeg skifter kanal, da den åbenbart kører på samme kanal som min Creative trådløse lyd sender.

De 2 trådløse enheder sender åbenbart på samme frekvens og så har jeg fået at vide at man kan "skifte kanal" på routeren.

Det er det jeg beder om hjælp til...
Avatar billede kimtheman Novice
16. april 2010 - 14:18 #4
Ja derfor jeg siger...Kig i manual og log ind i router for det er derinde kanal indstillinger er!

Og det havde du fundet ud af hvis du havde kigget i det jeg linkede til i ovenstående og set på de forskellige sider!

F.eks. på side 10 "Setup the Wireless Network" under wireless settings og find feltet Channel number og ændre det.

Channel number og jo en del af routers setup så jo det er setup du har brug for.
Avatar billede jacala Nybegynder
18. april 2010 - 15:13 #5
Så fandt jeg ud af det.

Dette ville have været det rigtige svar:
http://192.168.1.1
skriv Admin/Admin for at logge ind
Gå til Wireless
derefter Basic Settings
Wireless Setting og vælg her Channal number mellem 1 og 13

kimtheman, du kan nærmest og hvis du dropper et svar får du pointene.
Avatar billede kimtheman Novice
18. april 2010 - 16:00 #6
Ja det kunne jeg godt have svaret, men vil heller sige hvor ca. i manual man skal kigge osv. For det andet der lærer folk jo ikke noget af.

Er sikker på du husker bedre, hvordan næste gang du skal rode i indstilliger, end hvis jeg havde lagt svaret fra a til z.

Det er jo et forum hvor man får hjælp til egen læring.

Godt du fandt ud af det. Så alle det med alle routere. Indstillinger foregår derinde i routeres interface.