Avatar billede garfi Nybegynder
28. april 2010 - 21:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Anbefaling af WIFI net til mindre virksomhed

Anbefaling af router/ap

Men først en lille historie om D-links DIR-855. Vi er et lille firma der skulle have opgraderet vores WIFI med ekstra AP eller routere. Vi besluttede for at købe en DIR-855 router som vi ville teste, hvilket vi aldrig skulle have gjort. Har nu brugt næsten 2 uger på dette problem, har dog fået opdateret en del af vores andre løsninger, men det er noget skidt alligevel.

Kort resume.

1.Routeren var langsom out the boks så vi prøvede med en firmware update, hvilket ikke hjalp. Vi testede den så i et uafhængigt netværk altså uden om serveren "SBS2008" og dette virkede på hastigheden. Vi besluttede at opdater vores servers netkort som ikke gav nogen forandring, men i test af denne opdagede vi at WIFI på routeren blev ved med at genstarte spontant.

2.En lille google søgning og vi opdagede til vores skræk at det kunne have noget med Symantec endpoint protection at gøre, hvilket gjorde at vi opdaterede både manageren/klienterne med 11.0.5000, hvilket tager laaaanggg tid :-)

3.Opdagede at klienternes firewall havde probs med IPv6 trafik så ændrede i reglerne for denne, hvilket gjorde at alt IPv6 trafik fik lov at gå igennem.

4.Så virkede det "næsten" for nu fik vi authenticate errors på diverse klienter, som er bedre end før hvor det var hele det trådløse der genstartede nu er det kun tilfældige klienter som ryger af.

5.Disablede IPv6 på alle alle klienter. Virkede heller ikke, men gjorde at det skete sjældnere.

6.Har kørt wireshark, hvilket har vist at genstarten fra før SEP (symantec endpoint protection) genstartede WIFI når den modtog en M dns kan ikke se hvor den kom fra så disablede alle delte printere hvilket heller ikke hjalp.

7.Lang historie kort DONT do it DIR-855 i et professionelt miljø virker ikke. D-link support mente at det var antenners position "lol".

Så vi har besluttet at droppe den så nu ville vi høre om der var nogen der havde nogle anbefalinger skal enten være en router/ap med mulighed for ethernet porte ikke nogen dlink eller linksys da linksys også har nogle problemer med SEP må gerne have muligehed for N men ingen must. Pris max 3000 kr per stk. Har selv kigget på denne men turde ikke drage nogen konklusioner selv.

http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?q=SMCWEB-N&sp=all&pid=416947

På forhånd tak
Avatar billede gustav1994 Nybegynder
28. april 2010 - 22:00 #1
Køb en Cisco, eller linksys.
De har altid fungeret for mig.
Avatar billede garfi Nybegynder
28. april 2010 - 22:35 #2
Linksys har også problemer med Endpoint protection, så selvom jeg også har gode tanker om Linksys (bruger en linksys i privaten) tør jeg ikke tage endnu en tur når jeg på forhånd ved der kan være problemer.

Men Cisco kunne være en mulighed nogen anbefalinger ?
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
29. april 2010 - 11:14 #3
Jeg har haft gode erfaringer med opsætningen af en aironet 1131G fra cisco. Det trådløse er stabilt og sikkert.

Men hvis du skal have en med router i ville jeg kigge nærmere på Cisco 881W

og skal du have repeatere på det og gerne vil køre n netværk så følg 881w op med Cisco aironet 1141
Avatar billede garfi Nybegynder
29. april 2010 - 11:22 #4
Cisco 881W den ser jo for vild ud, RAM 256 MB det kunne være et godt bud :-)
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
29. april 2010 - 11:22 #5
Jeg har haft gode erfaringer med opsætningen af en aironet 1131G fra cisco. Det trådløse er stabilt og sikkert.

Men hvis du skal have en med router i ville jeg kigge nærmere på Cisco 881W

og skal du have repeatere på det og gerne vil køre n netværk så følg 881w op med Cisco aironet 1141
Avatar billede b4de4nd Nybegynder
29. april 2010 - 11:23 #6
881w er så stabil så nedbrud er en by i rusland...

Den er tricky, og kan være en pestilens at sætte korrekt op i begyndelsen medmindre man ved hvad man laver, men når alt er sat op så spiller den bare :) og så til en fornuftig pris :)
Avatar billede garfi Nybegynder
29. april 2010 - 12:29 #7
Tror vi tager en Cisco 881W, har prøvet at kigge på nettet over evt. probs men umiddelbart ikke finde nogen tak for hjælpen til jer begge to.