Avatar billede hcars Novice
03. maj 2010 - 18:20 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Netværksstik, kompabilitet, bredt og smalt stik

Jeg har købt en Iomega NAS HDD, og er løbet ind i det problem, at netværksstikket på medfølgende kabel er ca. halvanden gang så bredt som min routers hunstik.

Er der umiddelbart noget til hinder for, at jeg får fat i et bredt og et smalt stik og noget kabel, og selv laver et stik, hvor det brede sidder i NAS-HDD og det smalle i routeren ?

Eller findes sådanne kabler allerede ?
Avatar billede showsource Seniormester
03. maj 2010 - 18:41 #1
What ?
Er su sikker på du ikke vender rundt på noget :)
Avatar billede hcars Novice
03. maj 2010 - 18:52 #2
Ja, fuldstændig.

Det nye i min opsætning er NAS'en. Det medfølgende kabel til den har samme størrelse i begge ender. Den ene ende passer i NAS'en, men den anden er for bred til min router.
Avatar billede hcars Novice
03. maj 2010 - 18:53 #3
og det er NAS'ens stik, der er større, end jeg har set dem før.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
03. maj 2010 - 18:53 #4
begge stik er, og skal være, RJ45

du skal ikke bruge ADSL indgang det er RJ11
Avatar billede hcars Novice
03. maj 2010 - 18:57 #5
På NAS er der et LAN-stik (stort) og et USB-stik, ikke andet.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
03. maj 2010 - 19:00 #6
et stor LAN stik, hvad er det for noget ævl, LAN stik er RJ45 og det er nu engang den størelse det er
Avatar billede hcars Novice
03. maj 2010 - 19:07 #7
Her fra Elgigantens hjemmeside (og med deres stavefejl):

Generalle specifikationer
Type     NAS
Kapacitet (GB)     1 000
Interface     USB 2.0, RJ-45
Rotations hastighed (RPM)     5 400
Andet
Software     EMC retrospect, driver
Højde (cm)     12,49
Bredde (cm)     3,98
Dybde (cm)     19,89

Så nøjagtigt, som jeg kan måle stikkets bredde, er det 11 mm.

Det stik, der kommer fra min PC, er 9 mm. Der er et ledigt stik mage til. Men der er også et gult stik på 11 mm, som jeg mener, forbinder routeren med nettet. NAS'en passer i det gule stik, men der er kun et af dem, og det er jo brugt.
Avatar billede hcars Novice
03. maj 2010 - 19:13 #8
Rettelse:

Det brede gule stik er fra min PC.
Det smalle 9 mm stik er forbindelsen til nettet.

Jeg har åbenbart kun et stik til enheder, men hvorfor pokker er der så to stik til indgang for nettet.
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
03. maj 2010 - 19:23 #9
det er jo ligegyldig hvad der er til nettet, det er et nyt spørgsmål.
Hvis det er en router du har skal du have en switch, hvis det bare et modem du har så skal du have en router
Avatar billede hcars Novice
03. maj 2010 - 19:33 #10
Jamen, så er det sgu nok et modem, jeg har. Troede, at det også var en router, og at det dejlige ledige stik kunne bruges til en ny enhed, men nej...

Læg et svar, så får du points.

Tak for hjælpen.

PS. Men så kan jeg vel lige så godt købe en trådløs router ?
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
03. maj 2010 - 19:42 #11
samler ikke point

Ja en trådløs router kan du godt købe, men ikke kun et Access Point
Avatar billede hcars Novice
03. maj 2010 - 19:47 #12
Det lader jeg så være med, da jeg heller ikke ved, hvad det er :-)

Læg et svar, hvis du vil have points.
Avatar billede hcars Novice
03. maj 2010 - 20:24 #13
Ser først nu, at du ikke samler, men tak alligevel.

Lukker.