Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
05. maj 2010 - 11:57 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

brevfletning med word

Jeg vil gerne integrere data fra access 2007 med word via fx bogmærker, så jeg med et enkelt klik kan indsætte/flette data fra den pågældende post i access ind i word dokumentet. På den måde bliver brevfletningen noget hurtigere end ved at benytte words brevfletning (når jeg kun skal flette et brev ad gangen).

Hvordan opsættes dette nemmest?

jeg er ikke stærk til koder i access, så jeg vil meget gerne have en beskrivelse som ikke indeholder for meget tung kode... :)
Avatar billede mugs Novice
05. maj 2010 - 12:12 #1
Denne fungerer i 2003, så hvorfor ikke i 2007 også. Den indsætter data fra din formluar (Me!Opskrift er feltet(, i de bogmærker der er defineret i Word. F.eks. indsættes data fra Me!Opskrift ved bogmærket "Opskrift. Husk en reference til Word i Access:

Dim objword As New Word.Application
Dim WordDoc As New Word.Document
On Error GoTo Errorhandler
Set WordDoc = objword.Documents.Add("H:\Opskrifter\Opskrift.doc")
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "Opskrift", Me!Opskrift)
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "Nr", Me!Nr)
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "Krydderi", Me!Krydderi)
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "Dato", Me!Dato)
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "MType", Me!MType)
Call InsertAtBookmark(WordDoc, "Personer", Me!Personer)
objword.Visible = True
DoCmd.Hourglass False
Errorhandler:
If Err.Number = 94 Then
MsgBox "Du sdkal udfylde alle felter, da Access ikke kan overføre tomme strenge", vbInformation, "Brugerfejl"
Exit Sub
End If
End Sub
Function InsertAtBookmark(objWordDoc As Word.Document, strBookmark As String, strText As String) As Boolean
With objWordDoc.Bookmarks
If .Exists(strBookmark) Then
.Item(strBookmark).Range.Text = strText
InsertAtBookmark = True
End If
End With
End Function
Avatar billede dennis_sorensen Praktikant
05. maj 2010 - 13:10 #2
Hej.

Nu spørger jeg rigtig dumt... Hvordan indsætter jeg denne kode i access?
Avatar billede mugs Novice
05. maj 2010 - 16:43 #3
I en kommandoknap i Click event f.eks.
Avatar billede mugs Novice
05. maj 2010 - 18:09 #4
Tak for point.