Avatar billede tingholm Mester
10. maj 2010 - 12:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dublere rækker

Hej Eksperter

Jeg vil gerne dublere så hver række i min tabel kommer eks. 10 gange. Nogen der kan komme med en let måde at klare dette?

Mvh Brian
Avatar billede mugs Novice
10. maj 2010 - 12:26 #1
Dim VARa As Integer
VARa = 1
Do While VARa < 9
En tilføjelsesforespørgsel
VARa = VARa + 1
Loop
Avatar billede mugs Novice
10. maj 2010 - 12:27 #2
F.eks. således:

DoCmd.RunSQL "INSERT INTO DIN TABEL SELECT Tabel2.felt2,felt1 FROM Tabel2
Avatar billede terry Ekspert
10. maj 2010 - 12:28 #3
"Nogen der kan komme med en let måde at klare dette?"

Cut and Paste :o)

You would have to do it in code, looping through a recordset and for each record insert the number of records you want.

Why is the necessary?
Avatar billede mugs Novice
10. maj 2010 - 12:28 #4
Rettelse, der mangler lige en "

DoCmd.RunSQL "INSERT INTO DIN TABEL SELECT Tabel2.felt2,felt1 FROM Tabel2"
Avatar billede terry Ekspert
10. maj 2010 - 12:38 #5
problem with your idea mugs, is that the second time around the loop your inserting twice as many records. Unless I've misunderstood something.
Avatar billede mugs Novice
10. maj 2010 - 13:56 #6
Du har ret terry - det duer ikke.
Avatar billede nih Novice
11. maj 2010 - 06:51 #7
Du kan lave en ny tabel med 10 records:
f.eks. tblAntal: antal(tal)

en query UDEN relationer vil vise dine records det antal gange, der er records i tblAntal

SELECT dintabel.*, tblAntal.* from dintabel, tblAntal

Niels
Avatar billede terry Ekspert
11. maj 2010 - 08:41 #8
and some input from the person placing the question would help too
Avatar billede tingholm Mester
11. maj 2010 - 19:05 #9
Tak for inputs allesammen og beklager min lange responstid.
Løsningen blev faktisk Terrys med copy/paste, så længe der ikke skal gentages mere end der skal er det vist det letteste...

Terry, smider du et svar?
Avatar billede terry Ekspert
11. maj 2010 - 19:35 #10
svar

Can you tell us why you need to do this? I cant really see much logic in having 10 copies of the same record!
Avatar billede tingholm Mester
12. maj 2010 - 10:20 #11
Terry: Jeg printer ud fra dataene og jeg har i dette tilfælde brug for flere identiske sæt.

Tak for hjælpen :)
Avatar billede terry Ekspert
12. maj 2010 - 10:24 #12
OK og tak for points