Avatar billede kvols Nybegynder
13. maj 2010 - 15:03 Der er 1 kommentar

Digital webshop (Paypal)

Jeg har en lille ide hvor jeg har nogle hjemmelavede programmer, som jeg ønsker at sælge på nettet.

Det er egentlig ret simpelt:

1) Kunden trykker "køb nu"
2) Kunden betaler via Paypal
3) Kunden får et unikt download link frem på skærmen
4) Kunden modtager ligeledes en mail med et unikt download link
5) Det unikke download link skal naturligvis være midlertidig, sådan det som sådan ikke kan bruges af andre

Jeg kan sagtens finde eksisterende php scripts som kan gøre dette.
Men er mere interesseret i selv at lave det.

Det skal være i PHP.

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede claes57 Ekspert
13. maj 2010 - 15:15 #1
du kan jo fx tage kundens ip-adresse, og lave en md5-hash på den + købstidspunktet. Så skal din database med solgte programmer huske denne, så kunden ved kald af download.php/koden får det rigtige program leveret (tjek med ip-adressen). Stemmer ip-adressen ikke, så bed kunde om at logge ind med brugernavn/password (oprettet ved købet) - selv evt her en mail til admin om at holde obs på kunden, og ved flere end fx 2 ip-adresser vil nægte download.

Købstidspunktet er med, for kunden kommer vel igen og køber mere fra butikken.