Avatar billede tupper Nybegynder
18. maj 2010 - 15:54 Der er 9 kommentarer

Mobilt bredbånd i udlandet

Til sommer tager jeg en tur til Berlin, hvor jeg godt kunne tænke mig at have en mobil bredbåndsforbindelse til min rådighed.

Jeg tænkte derfor på om man som udlænding kunne købe en eller anden form for tank op abbonement i tyskland, til en fornuftig pris? Ligesom 3 herhjemme tilbyder Eazy Internet Tank op?

Jeg hører også gerne om mulidghederne i andre lande, da der sikkert er andre end mig der godt kunne bruge muligheden for internetopkobling når de rejser rundt i europa/verden.
Avatar billede giweo Juniormester
18. maj 2010 - 16:00 #1
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2010 - 16:41 #2
et 3-abonnement dækker i forvejen både dk og sverige
Avatar billede giweo Juniormester
18. maj 2010 - 16:53 #3
Nu ligger Berlin jo i Tyskland og ikke i Sverige
Avatar billede tupper Nybegynder
18. maj 2010 - 17:05 #4
@ #2

Det er korrekt. Men et tank og surf abbonement købt i danmark kan ikke bruges i Sverige. Der skal du købe et tank og surf abbonement i sverige.

Men det er korrekt at hvis du har et fast abb. hos 3 kan du bruge det i sverige også.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. maj 2010 - 17:27 #5
#3, jf spørger "Jeg hører også gerne om mulidghederne i andre lande"
Avatar billede jensCL Nybegynder
22. maj 2010 - 15:48 #6
En mulighed er også Aldi,
http://www.aldi-nord.de/aldi_aldi_talk_95.html

deres USB stick er ikke simlåst, eller du kan bruge den du evt. har.
Skal du til Østrig hedder "aldi" hofer (hofer.at)

deres internet er:
http://yesss.at/?WT.z_src=banner&WT.ac=yesss!

hilsen jens
Avatar billede Mipie Nybegynder
17. juni 2010 - 10:40 #7
Tyskland plejer at være dygtige til discount og har flere muligheder for mobilt bredbånd. Jeg har selv tidligere benyttet mig af Simply Data - www.simplydata.de og Aldis løsning.

På denne side har de samlet en række udbydere af prepay løsninger på mobilt bredbånd i udlandet - http://tjek-mobilbredbaand.dk/9649/Lokalt%20mobilt%20bredbånd
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2010 - 19:26 #8
Kan man evt. få et uge eller mdr. flatrate mobilt bredbånd abo. som gælder både i tyskland og østrig?

De 2 lande er jo forbundet som vi er med sverige på mange områder (3).
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2010 - 19:36 #9
15 euro for en hel måneds forbrug uden begrænsninger...
Så er det bare lige hastigheden???

http://www.medionmobile.de/index2.htm