Avatar billede FarmerHE Nybegynder
20. maj 2010 - 14:13 Der er 4 kommentarer

Tråd stopper for tidligt

Jeg har et problem med en webservice.

Den fungere ved at modtage data der efterfølgende bliver behandlet af en tråd jeg selv starter. Ikke den mest optimale løsning men dog en løsning der burde virke.

Problemet nu er at tråden dør efter 15-25 min kørsel. Det virker tilfældigt hvor lang tid der går.

Jeg kan se i min log at den dør uden at blive færdig men kan ikke finde ud af hvorfor den dør.

Det køre på en IIS 6 server og session timeout er sat til 300 min så er ikke det der gør det. Nogen gode forslag til hvad det ellers kan være?
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
20. maj 2010 - 14:36 #1
Du siger at tråden behandler noget data?

Glemmer du at "Dispose" dine objekter i tråden?
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
20. maj 2010 - 14:50 #2
Det kan være et hukommelses issue men tvivler

Det køre i et foreach loop så garbage collectoren burde ryde op hver gang den skifter til at køre næste element.

Tråden behandler input data i XML format på omkring 2-3 mb.

Mvh
HE
Avatar billede arne_v Ekspert
21. maj 2010 - 02:46 #3
At starte tråde i en web app er altid risikabelt.

Web app kan recycles eller serveren kan rydde op i tråde elle rnoget helt tredie.

Lad din web service gemme data i message queue og lad en windows service processe data fra message queue.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:01 #4
FarmerHE ?