Avatar billede dadko Nybegynder
22. maj 2010 - 18:34 Der er 8 kommentarer

Har brug for jeres mening

Hej

Grunden at jeg åbnede denne her spørgsmål er at vil gerne informere mig lidt mere angående wireless (trådløs) internet.

Jeg har da hjemme NETGEAR´s trådløs router med instillet wep2 kode som jeg har læst et andet forum indlæg at den skulle være den bedste og sikkert kryptere kode.

Før 2 dage siden gik jeg ind i selve konfiguration d.v.s admin af router for at lave koden om og der ved indgang bedt den mig om at update firmware version af den det gjorde jeg også.

Men mit spørgsmål er er det nok med den level af kode og selvfølgeligt antivirus med personal firewall for at undgå at nogen kan hacke (koble sig) på mit forbindelse.

Lige nu bruger jeg McAfee Internet Security 2010 program på både den hoved komp hvor router er sæt til og på mit bærebar.

Alle er velkomme at dele sine meninger med mig. :)

På forhånd tak
Avatar billede Jackount Nybegynder
22. maj 2010 - 18:45 #1
Mener du ikke WAP2? der findes ikke en to'er af WEP..
Wep kom først, så WAP, så WAP2.
WAP2 skulle efter sigende være ubrydelig, men WAP er klart godt nok, medmindre man har noget meeget vigtigt. WAP2 gør også nettet langsommere end WAP.

Ang. Firewall, så gør de computeren væsentlig langsommere (kommer self an på dens hardware). Men jeg ville anbefale den gratis firewall som kan hentes her:
http://www.sphinx-soft.com/Vista/order.html?from=Windows7FirewallControl
Jeg har ikke selv nrugt den, men den skulle være ret god. Bemærk at den ikke er til XP.
Avatar billede dadko Nybegynder
22. maj 2010 - 19:07 #2
Hej

Tak for din svar, ja det var WAP2 jeg kom at skrive forkert.

Så det vil sige at WAP er sikkert når det gælder at har den fulde forbindelse over router.?
Avatar billede Jackount Nybegynder
22. maj 2010 - 19:21 #3
Ja - langt sikkert nok. Mig selv og alle jeg kender bruger det, og det er også mest anbefalet på nettet.
Avatar billede dadko Nybegynder
22. maj 2010 - 19:28 #4
Ok tak skal du har for det :)
Avatar billede Jackount Nybegynder
22. maj 2010 - 19:31 #5
Skal jeg lægge et svar?
Avatar billede dadko Nybegynder
22. maj 2010 - 19:45 #6
Nej, jeg kom at trykke forkert sorry :)
Avatar billede Jackount Nybegynder
22. maj 2010 - 20:41 #7
Ja, men får jeg point?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. maj 2010 - 09:12 #8
Jeg vil ikke anbefale at køre uden firewall, selvom den selvfølgelig bruger resourser. Nogle firewalls holder også styr på hvilke programmer der køres på pc. Den del vil jeg ikke undvære.