Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
25. maj 2010 - 10:21 Der er 2 kommentarer

Fra almindelig google konto til google apps

Jeg sidder og roder med Google apps, og har tidligere stillet spørgsmål vedr. emnet. Her kommet et til.

Vi er lige blevet to i firmaet, og kan nu se fordele i at bruge Google Apps.
Vi har begge hidtil brugt Google Docs, Calendar, Analytics, Adwords, og flere af Googles produkter (IKKE MAIL) på hver vores googlekonto, hvor login er på vores eget domæne. Kan vi opgradere disse konti til Apps? vi vil jo meget nødigt miste alle de data der ligger i de forskellige services.

Jeg har forsøgt at oprette en google Apps på min egen email adresse, hvilket er lykkeds, men den har oprettet en ny kalender, og jeg skal nu vælge mellem de to kalendere når jeg går ind på kalenderen. Jeg tænkte at jeg kunne eksportere data fra den gamle og importe dem i den nye og så slette den gamle, men jeg kan ikke finde ud af at slette den.

Jeg tør ikke slette hele min konto, sor så ryger alle mine data i analytics, adwords, etc.

Hvad er det rigtig måde at gå fra at have en googlekonto med eget domæne som login, til at oprette sit domæne som google apps. UDEN at miste data, eller have dobbelt kalendere, etc.
Avatar billede bmpi Nybegynder
25. maj 2010 - 11:30 #1
Som du har opdaget, så er en Google konto og en Google Apps konto ikke det samme. Fx har jeg en google konto på mp@o-biz.dk, men jeg har også en Google Apps konto på mp@o-biz.dk. Sådan noget som Analytics og Adwords er nemlig ikke tilgængelig til Google Apps.

Når du har oprettet din Google Apps konto, skal du blot importere data fra din google konto. I kalenderen er der en eksport/import funktion, som du kan bruge.

Du kan ikke bare slette kalenderen på din google konto. Men når den spørger hvilken konto du vil vælge, når du går ind på kalenderen, så er det fordi din browser har gemt autologin på din gamle google konto. Dette kan du fjerne ved at rydde cache og cookies i din browser, og så i fremtiden nøjes med at checke din private konto derhjemme, eller gør det i en anden browser, hvis du ikke vil præsenteres for valget.
Avatar billede Rasmus Lund Nybegynder
25. maj 2010 - 12:00 #2
Nu har jeg slette ALLE passwords, cookies, historic, cache, etc. og Jeg bliver stadig mødt af dette (http://www.dropbox.com/gallery/533470/1/GoogleCal?h=d67933) skærmbilled når jeg trykker på "kalender" efter login på google.dk.
Måske betyder dette intet rent teknisk, men det er træls med det ekstra klik.

Vil man blot kunne aktivere Mail-delen, også forvente at mail til allerede eksiterende adresser så gribes af Gmail? eller vil det konflikte med den tidligere udbyder/webhotel(one.com)?