Avatar billede sprutnik Nybegynder
26. maj 2010 - 16:29 Der er 2 kommentarer

Text to speech engine til håndholdte enheder

Jeg er ved at undersøge mulighederne for at købe adgang til en text to speech engine, der kan afvikles på high-end mobiltelefoner(Android, iPhone, Symbian) og eventuelt Nintendo DS/Nintendo Wii. Det er afgørende, at resultatet er noget der ligner naturlig stemme, så tæt som overhovedet muligt. Det vil sige, at syntetiske stemmer som der findes i Windows og OSX er udelukket. Jeg har kigget på www.acapela-group.com, som lyder "ok" og kan afvikles på iPhone.

Er der nogen herinde, der har erfaring med text to speech og som måske kan anbefale en? Og måske også hvad det koster, hvis I ved det?
Avatar billede aners Nybegynder
26. maj 2010 - 18:11 #1
Tjah, så længe du ingen kriterier har skrevet, må translate.google.com vel være fint.
Avatar billede sprutnik Nybegynder
26. maj 2010 - 19:07 #2
#1 TTS skal bruges i en applikation uden trådløs forbindelse. Den skal kunne læse tekst op der allerede findes i programmet og læse tekst op som brugeren indtaster.
Hvilke informationer søger du ydermere, når du skriver "kriterier"?
Google translate minder på ingen måde om naturlig stemme.