Avatar billede kris75 Mester
03. juni 2010 - 07:48 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Digital tv antenne retning

Hej
Jeg bor på Helgenæs og har lige fået Boxer. Jeg skal så have rettet min UHF antenne ind og i den forbindelse vil jeg høre om der findes en side som Dishpointer til DVB-T antenner så jeg kan finde positionen?
Mvh.
Kris
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2010 - 08:06 #1
find din possition på kortet og tryk
http://www.dr.dk/php/drmu/kortoverlay/danmarks_radio/html/
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2010 - 08:10 #2
og en fra boxer hvor du taster din adresse
http://www.boxertv.dk/kundeservice/Daekningskort/
Avatar billede kris75 Mester
03. juni 2010 - 08:26 #3
Findes nogle af dem i earth, så jeg har nogle pejle mærker når jeg står på min stige?
Avatar billede poko1 Ekspert
03. juni 2010 - 08:56 #4
Hvis du bor i helnæs by skal din antenne pege i disse retninger enten
Tommerup
Vi anbefaler, at du retter din antenne mod Tommerup  i retning 48 °. Afstanden til senderen er 22 km.
eller
Alternativ
Kassø
Hvis dette ikke virker godt nok, kan du i stedet prøve at rette din antenne mod Aabenraa i retning 262 °. Afstanden til senderen er 51 km
eller på goggle earth  i tilføje sti
Avatar billede kris75 Mester
04. juni 2010 - 07:54 #5
Tommerup kunne jeg ikke fange særligt godt, kan faktisk bedre fange Hedensted.
Før har jeg hoppet på Hadsten, men der kan jeg ikke få alle kanalerne. Er der nogen der ved hvorfor?
Avatar billede poko1 Ekspert
04. juni 2010 - 08:57 #6
Hej jeg kunne skrive en lang afhandling om hvorfor men det ville nok ende med en injuriesag fra de mennesker der sidder og bestemmer her i dette "LILLE LAND". Tænk på MPEG2-MPEG4 TV salget OSV.OSV. Jeg kan dårligt se en sender der er 11Km.væk jeg modtager bedre signalet fra Tommerup der er 60 Km. herfra ind på bagsiden af en 90 ellement antenne. sådant en
http://www.emb.dk/articlelist.126
jeg ser også alle de tyske kanaler fra flensborg uden problemer men for at se Kassø må jeg have antenneforstærker på.købt hos jem&fix for 60Kr.
Avatar billede kris75 Mester
04. juni 2010 - 20:27 #7
Jeg kan godt se hvad du mener. Jeg har 12 km til Søsterhøj, men kan ikke fange den. Jeg ved godt at den kun sender med 1kw(er det rigtigt???), hvor Hadsten sender med 50 kw... Her til aften har jeg fanget Hedensted og har alle kanalerne, men kun med ca 70 i signal kvalitet og 18 i signal styrke. Det kører dog uden hak. Jeg tror jeg prøver at købe den antenne du anbefaler Poko1....
Avatar billede poko1 Ekspert
04. juni 2010 - 20:43 #8
Der findes et kort over senderne hvor der vises at nogle sender vertikal polarisation så der kunne der også være et problem det kunne jo være du skulle prøve med lodret
her er listen
http://digitalinfo.dk/
Avatar billede poko1 Ekspert
05. juni 2010 - 09:18 #9
Her er retningerne på et Google earth kort.
http://img534.imageshack.us/img534/2673/ssterhj.jpg
Avatar billede kris75 Mester
09. juni 2010 - 15:10 #10
poko1 -> Så er der bestilt en 90 element antenne, håber det virker. Vender tilbage når den er modtaget og sat op
Avatar billede kris75 Mester
11. april 2011 - 18:05 #11
Poko-> Fik en 90 element antenne. Skulle dog helt til Jyderup senderen før jeg fik forbindelse. Send et svar og så er der point. Tak for hjælpen.
Avatar billede kris75 Mester
24. april 2012 - 15:02 #12
Lukker her...