Avatar billede synderen Praktikant
07. juni 2010 - 19:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Lave server/mediecenter

Hej alle.

Jeg vil gerne have et mediecenter og har læst denne artikel: http://www.altomdata.dk/multimedia_i_hjemmet

De anbefaler så Ubuntu Linux (server edition), men hvis jeg bare skal bruge den til film og musik, kan jeg så ikke lige så godt bruge      alm. Ubuntu 32 bit vers.? den kan vel også kører XBMC?

Nogen der har erfaringer med dette og er XBMC godt nok til Blu Ray og andre film?

På forhånd tak.
Avatar billede bmpi Nybegynder
07. juni 2010 - 19:58 #1
Jeg vil også anbefale dig at tage et kig på på Mythbuntu, hvis du er ude efter et mediecenter. Det er Ubuntu+MythTV, hvor MythTv allerede er sat op, og du kun skal foretage nogle grundlæggende justeringer.

http://www.mythbuntu.org/
Avatar billede synderen Praktikant
07. juni 2010 - 20:59 #2
Nice. Hvordan håndterer den så iso og mkv filer? bruger man Virtual Clonedrive eller ligger der noget indbygget i Ubuntu/Mythbuntu?

Kan den vise dk subs osv?
Avatar billede bmpi Nybegynder
07. juni 2010 - 21:10 #3
Personligt har jeg kun et overfladisk kendskab til Mythbuntu (har kun haft det til afprøvning nogle gange), og ud fra hvad jeg indimellem har læst på http://ubuntudanmark.dk/forum.

Men hvis ikke Mythbuntu (MythTV) selv kan afvikle .iso og .mvk ud af æsken, kan du i hvert fald bare installere VLC og afvikle dem igennem den. Så er der ikke noget problem. Under alle omstændigheder er der løsninger på det, hvis du ikke ud af æsken kan afvikle dem ;-)
Avatar billede synderen Praktikant
07. juni 2010 - 21:52 #4
Lyder sgu godt jeg prøver og du får points :)
Avatar billede synderen Praktikant
08. juni 2010 - 00:32 #5
Jeg har lige et sidste spg. til dig.
Jeg har jo flere HD, både sata og en enkelt Idé. Ved du om det er understøttet? Jeg laver plug and play med usb (sandberg) i win7 og det virker fint.
Avatar billede bmpi Nybegynder
08. juni 2010 - 08:15 #6
Det skulle ikke give problemer ;-)
Avatar billede synderen Praktikant
08. juni 2010 - 09:42 #7
Super Bmpi, tusind tak for hjælpen :)