Avatar billede cronqvist Nybegynder
10. juni 2010 - 16:14 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Trådløst netværksproblemer. For meget interference?

Jeg har store problemer med mit trådløse netværk der slet ikke performer. Så snart jeg kobler mig til routeren med ethernet kabel kører alt perfekt, men når jeg er trådløs er forbindelsen yderst ringe. Jeg har igennem længere tid haft support af Telenor som umiddelbart ikke kan finde fejlen. Flere teknikkere har prøvet at spore problemet uden held. De mener ikke der er problemer med routeren og jeg har prøvet flere forskellige routere.

Det eneste jeg så kan komme i tanke om er interference. Jeg bor i en ejendom hvor der i de omkringliggende lejligheder og ejendomme er en hel del trådløse netværk. Tror jeg jeg se en 20-30 stykker. Jeg har prøvet at skifte kanal til de mindst belastede kanaler også uden held.

Nogen der har nogle ideer til hvor jeg skal lede efter fejlen og hvad der kan gøres? Er ret desperat.

På forhånd tak.

Cronqvist
Avatar billede m_soender Nybegynder
11. juni 2010 - 20:20 #1
Hvis du har forsøgt dig med de nyeste drivere til dit trådløse netværkskort tror jeg ikke rigtig du kan gøre mere. Det er som du selv siger formentligt inteferens med andre netværk som giver dig problemerne. Hvis du har support for 802.11a i dit netværkskort vil det måske kunne hjælpe dig at købe en ny router som arbejder i 5GHz båndet, da der ikke er ret mange private som er rykket der op endnu, men holder sig til 2,4GHz. Det er umiddelbart det eneste som jeg kan komme på
Avatar billede cronqvist Nybegynder
14. oktober 2010 - 10:22 #2
Det viste sig at Zycels trådløs routere er utrolig dårlige. Så snart jeg fik en god trådløs accesspoint sat til var der ingen problemer