Avatar billede snowball Novice
16. juni 2010 - 13:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Powershell: Sæt parameter ind i "winrm g wmicimv2" kald

Hej.

Jeg er ved at lave et par Powershell scripts til at hente diverse informationer ud af nogle servere.

Jeg gør f.eks. brug af nedenstående:

[xml]$diskStats = winrm g wmicimv2/Win32_LogicalDisk?DeviceID="C:" /f:pretty -remote:$args[0]

Men hvordan får jeg lavet DeviceID="C:" delen om så den kan benyttes som en parameter ligesom -remote? Synes efterhånden jeg har forsøgt med mange ting uden det vil lykkedes.

På forhånd tak.
Avatar billede riversen Nybegynder
16. juni 2010 - 14:37 #1
erstat C: med $args[1] fx
Avatar billede snowball Novice
16. juni 2010 - 14:41 #2
Det var også mit første bud, men lige meget hvordan jeg stykker det sammen, så får jeg en fejl som f.eks. "winrm.cmd : Error: Invalid use of command line.".
Avatar billede riversen Nybegynder
16. juni 2010 - 14:49 #3
hvad indeholder $args[0]? Jeg kan nemlig ikke udføre kommandoen så det er lidt svært at lege med det.
Avatar billede snowball Novice
17. juni 2010 - 10:02 #4
$args[0] indeholder navnet på den server som forespørgslen skal laves til, og den del virker helt fint.

Meningen var så, at jeg gerne ville lave en $args[1] som indeholder det drev bogstav som der skal tjekkes for.

Hvis man kigger på "winrm g wmicimv2/Win32_LogicalDisk?DeviceID="C:"" via en PS editor med syntax farvning, så virker ovenstående til at være én lang kommando som ikke kan bygges op som en streng!?

Hvis jeg f.eks. prøver med

winrm g wmicimv2/Win32_LogicalDisk?DeviceID= $args[1]

og parameteren angives til enten C: eller "C:" så er fejlen "Invalid use of command line".

Hvis jeg så prøver med

winrm g wmicimv2/Win32_LogicalDisk?DeviceID=$args[1]

og parameteren angives til enten C: eller "C:" så kommer der en laaang fejl om at den ikke kan finde det pågældende komponent / ressource.
Avatar billede snowball Novice
17. juni 2010 - 13:42 #5
Jeg endte med at lave en workaround som nedenstående:

$strDrive = $args[1]

switch ($strDrive)
{
"C"
  { [xml]$diskStats = winrm g wmicimv2/Win32_LogicalDisk?DeviceID="C:" /f:pretty -remote:$args[0] }
"D"
  { [xml]$diskStats = winrm g wmicimv2/Win32_LogicalDisk?DeviceID="D:" /f:pretty -remote:$args[0] }
"E"
  { [xml]$diskStats = winrm g wmicimv2/Win32_LogicalDisk?DeviceID="E:" /f:pretty -remote:$args[0] }

}

Ikke super kønt, men det virker.

Lav et svar hvis du vil have del i pointene :)
Avatar billede snowball Novice
24. juni 2010 - 11:31 #6
Lukker.