Avatar billede skyet Nybegynder
22. juni 2010 - 16:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Gode danske debatsider

Har I et bud på gode debatsider på nettet?

Ikke om IT.
Vi har jo Eksperten.dk !  ;-)

Men, f.eks om samfundsforhold, historie, politik.

Helt aktuelt kunne jeg f.eks godt lige at få belyst hvorfor
monarkiet er mere populært her i Danmark end i Sverige og Norge.

Ikke en disksution for eller imod monarkiet!

Men hvad er det som Danmarks kongehus har, som Sveriges og Norges ikke har?

Det kan I jo også svare på, hvis I ved det.
Avatar billede KFJ1972 Juniormester
22. juni 2010 - 16:49 #1
Tja, i store dele af Sverige (de tidligere danske områder) blev befolkningen jo udsat for en etnisk udrensning i Kongens navn (den svenske Konge).

Norge's monaki er en nyere "opfindelse", da de for ca. 100 år siden fik en dansk prins som Konge. Norge har tidligere været under den danske og svensk krone.

Det danske Kongehus er verdens ældste, og går tilbage til tiden før Gorm den Gamle. De første danske konger er nok fra ca. 3-400 årene, mens Gorm den Gamle er fra 900 årene.

Du får lige 2 links som nok kan interesser dig lidt
- http://www.dansk-thai.dk/forum/viewthread.php?thread_id=1854
- http://www.dansk-thai.dk/articles.php?article_id=10

Saxo er også et must at læse.
22. juni 2010 - 16:49 #2
Hvad med www.amino.dk  ?
Avatar billede skyet Nybegynder
22. juni 2010 - 18:28 #3
Takker.
drop også et svar om amino - kor

Fine link og forklaring, KFJ1972

Ja, det kan jo godt være det, som er årsagen.

Men alligevel - Man skulle tro det var nutiden og ikke fortiden
Svenskerne og Nordmænd tænkte på.
Avatar billede KTLund Praktikant
24. oktober 2018 - 00:37 #4
Den store skattesvindel

Hvordan kan det overhovedet lade sig gøre at lænse europæiske velfærdsstater for ca. 410 mia. kroner.
Dansk statskasse plyndret for 12.7 mia. kroner, og hvorledes kan det være at det har kunnet lade sig gøre over en perionde fra 2011 til 2018 – En perionde på ca. syv år, uden at nogen ansvarlige i skatteministeriet ikke har fattet mistanke om denne svindel, der må være nogen der har vidst besked eller som har et ansvar.

Ledelsen i skatteministeriet og de diverse skatteministere må have et meget stort ansvar eller også må de uvidende om, hvad der har foregået og hvis det er tilfældet så må der være noget som skal ændres i vort såkaldte velfærdsstat.

Noget tyder på at denne svindel og tyveri af europæiske statskasser er organiseret – Ikke kun af en mand, men et helt hierarki af individer som har sæde i EU, Bilderberg, Diverse frimurerloger og den ny verdensorden, samt de store europæiske banker.

Jeg har en miskanke om at den pavestaten (Katolske kierke), banker såsom Barclays, Deutsche Bank, Merril Lynch, JP Morgan, Morgan Stanley, Credit Suisse, State Street, BNP Paribas, Banco Santander, Investec, Hypo-vereinsbank og Macquarie Bank.
I flere tilfælde afslører dokumenterne, hvordan skattefidusen, særligt som den er udført i Tyskland, direkte har været godkendt af bankernes ledelse.
- Når transaktionerne var udtænkt, diskuterede vi dem og forelagde dem for de interne kontrolafdelinger (Skat, regnskab, jura osv.) til godkendelse, forklarer den tidligere direktør i JP Morgan i London, Aniel Anand.
Materialet afslører, hvordan Sanjay Shah – den formodede hovedperson bag svindlen mod Skat, der har kostet danske skatteborgere 12,7 milliarder kroner, er en nøgleperson i det internationale netværk af finansfolk og storbanker.
- Blandt de her aktiehandlere var Sanjay Shah kendt som en gal hund, som gik over alle grænser, siger en tysk topadvokat, der i mange år selv tilhørte netværkets inderste kerne, og år for år selv var med til at planlægge og udføre transaktioner rettet mod den tyske statskasse.
Hanno Berger var en stor kanon i den internationale finansverden i nullerne. Fidusen med udbytteskat så godt ud på enhver banks bundlinje.
- De var himmelhenrykte over, at han kom og tryllede noget mere. De vidste helt præcist, at Hr. Berger står for omsætning, Hr. Berger står for millionindtægter, siger insideren.
- Den Hanno Berger, der fandtes dengang, var en af de bedste skatteadvokater, dette land nogensinde har haft. Til at begynde med var han på statens side og inddrev rigtig mange penge for staten, men tjente selv lidt, som han fortalte det, i forhold til de mennesker, han kontrollerede. Og så på et tidspunkt lagde de madding ud og tilbød ham en, hvis jeg husker rigtigt, syvcifret løn. Dermed gik han, om man vil, fra den lyse til den mørke side, siger insideren.

Jeg er næsten sikker på at denne svindel er organiseret for at destabilisere de europæiske stater og deres økonomi og hvis man undersøger de ansvarlige bagmænd så skal det nok vise sig at de alle er medlem af hemmelige loger og alle har været med i diverse møder hos især ”Bilderberg gruppen”

Jeg har undersøgt nogle af de store bankers direktører og det viser sig at de fleste af dem har forbindelse til EU's magt personer og Bilderberg.