Avatar billede Hannahh Nybegynder
27. juni 2010 - 10:22 Der er 2 kommentarer

ASP.NET script virker ikke når det bliver uploadet

Hej alle eksperter.

Jeg har netop købt et Windows hotel host hos mlhosting.dk, og har uploadet et af mine projekter som en undermappe på sitet.
(Jeg koder i Visual Studio)

Sitet virker fint, men når jeg uploader det, får jeg en masse errors.

Først var det en error, der betød at den ikke kunne finde web.config filen. Jeg fandt så en knap i Kontrolpanelet på min host, der kunne indstille undermappen som en "IIS Application".

Nu får jeg en error, der siger:

Server Error in '/portfolio' Application.
Object reference not set to an instance of an object.

Den refererer til et instance jeg har oprettet i min c# code behind:

private pages objPages = new pages();

Det giver jo ikke mening, for hele projektet i sig selv virker på min pc.
Jeg prøvede at slette den nævnte kode, for at få en reaktion, men den bliver ved med at brokke sig, også selvom koden ikke er der!

Jeg har læst at det kan have noget at gøre med .NET versionen, at den som standard står på 1.1 og skal sættes til 2.0 før ens scripts vil virke. Men jeg kan ikke finde en sådan knap i Kontrolpanelet på min host og på error-siden viser den også nederst:

Version Information: Microsoft .NET Framework Version:2.0.50727.4927; ASP.NET Version:2.0.50727.4927

.. at den altså er på version 2.0.

Jeg har forsøgt at kontakte mlhosting.dk, men der har jeg ikke kunnet hente yderligere hjælp.

Er det koden, versionen, eller noget helt andet den er galt med?
Avatar billede kdasummer Nybegynder
06. juli 2010 - 20:25 #1
Har du husket at uploade bin-mappen?
Avatar billede Hannahh Nybegynder
07. juli 2010 - 16:44 #2
Jep, det er det mystiske - alt, hvad der skal være er der, Bin, App_Code osv osv.