Avatar billede mhass Nybegynder
28. juni 2010 - 10:29 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Internet deling Mac OS X SL

Jeg har en macBook Pro og via en mobilt bredbånd med usb modem kommer jeg på nettet. Jeg vil gerne dele forbindelsen så andre pc'er i hustanden kan komme på nettet samtidig. Det virker som sådan fint, når der i opsætningen på Mac'en ikke er sat password på, men så snart password er slået til fungerer det ikke. På min Windows XP maskine står der bare at der ikke kunne forbindes til netværket, uden at boksen kommer op hvor man skal indtaste password.

Er der mon nogen der har en løsning? Gider ikke at have et åbent netværk stående til alles fri afbenyttelse...
Avatar billede macintosse Nybegynder
28. juni 2010 - 10:39 #1
På pc'erne skal passwordet skrives med hex værdierne
Avatar billede macintosse Nybegynder
28. juni 2010 - 10:42 #2
Du kan evt prøve dette
http://www.easycalculation.com/decimal-converter.php

FX giver pasword: 123456789 denne hexværdi; 75BCD15
Avatar billede mhass Nybegynder
28. juni 2010 - 11:01 #3
Ja men problemet er at når password er slået til prøver XP maskinen bare at forbinde men kan ikke så passwordboksen kommer aldrig frem...
Avatar billede macintosse Nybegynder
28. juni 2010 - 11:08 #4
hmm, underligt, jeg er mac man og kan desværre ikke hjælpe med pc, dog vidste jeg lige det med hex ;(
Avatar billede mhass Nybegynder
28. juni 2010 - 11:18 #5
OK, men tak for forsøget anyway. Det er bare mærkeligt når XP forbinder fint når der ikke er kode på...
Avatar billede Slettet bruger
04. juli 2010 - 16:47 #6
Jeg ved ikke om dette hjælper med mobilbredbånd, men når du laver din kode til det internet har du så valgt en 128 bit kryptering og valgt hvilken kanal den skal dele på og valgt at slå kryptering vha. WEP til.
Mener nemlig at windows forlanger 128 til internetdeling og det skal være igennem samme kanal. Prøv at se om det ikke hjælper dig.
Avatar billede mhass Nybegynder
08. juli 2010 - 12:36 #7
Tak for tippet moneyboy, men det virker heller ikke. Møg irrirterende. Har prøvet både 40-bit og 128-bit kryptering, med en en spicifik kanal valgt uden held. Min iPhone kan sagten hoppe på men min pc kan ikke! Øv.
Avatar billede Slettet bruger
08. juli 2010 - 14:53 #8
Det lyder sku da mega træls. Der kan heller ikke være noget firewall på din pc som blokere det??
Avatar billede mhass Nybegynder
17. oktober 2010 - 22:15 #9
Lukker, har stadig ikke fundet en løsning!