Avatar billede snowball Novice
29. juni 2010 - 21:21 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Problemer med 2 skærme med hver sin opløsning

Hej.

Jeg har lidt problemer med at få Vista til at acceptere, at der er tilsluttet 2 skærme til et Geforce 6500 grafikkort. De 2 skærme er ikke samme model eller størrelse, og de kan derfor heller ikke køre den samme opløsning.

Mit problem er, at mens PC'er boot'er så kan den godt vise samme billede på begge skærme, men lige inden logon billedet kommer frem, så slukkes signalet til den sekundære skærm. Den primære skærm kører en højere (og bredere) opløsning end den sekundære, så jeg tænkte at det nok var årsagen. Jeg prøvede så at sænke opløsningen til 800*600 og så genstarte, men resultatet er det samme.

Hvis jeg starter i fejlsikret tilstand, så kan den fint vise samme billede på begge skærme.

Begge skærme virker fint hver for sig hvis man tilslutter dem enkeltvis. Den skærm der altid slukkes for er den som er tilsluttet via DVI - den der er tilsluttet via VGA virker hele tiden.

Der er installeret den nyeste nVidia driver til grafikkortet.

På forhånd tak.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
04. juli 2010 - 16:44 #1
Du kan ikke vise det samme billede på 2 skærme, hvis de ikke kører samme opløsning.

Som du skriver har du prøvet at sætte den til 800x600.

Har du prøvet at boote med den ene skærm til, og så efter boot og login sat den anden til?

Derefter tryk

Windows tast + x

så åbner der sig et skærmbillede op, tryk så på "tilslut skærm" nederst til venstre, og vælg den opløsning du vil kører med på dine skærme.

Fejlsikret sætter en standard lav opløsning, så det lyder til at den stadig prøver at sætte en højopløsning selv efter genstart.
Avatar billede snowball Novice
05. juli 2010 - 20:52 #2
Den pågældende funktion er som udgangspunkt kun tilgængelig på laptops, men efter at have ændring i reg.db'en så det også kan køres på desktops, så løste det desværre ikke problemet.

Den skriver bare at der ikke er tilsluttet nogen skærm.

Den ekstra skærm er heller ikke synlig i enhedshåndtering. Der er som om der lukkes helt af.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
06. juli 2010 - 22:59 #3
tja... Så er jeg lidt blank
Avatar billede snowball Novice
20. juli 2010 - 14:36 #4
Lukker - problemet blev ikke løst.