Avatar billede kongen72 Nybegynder
06. juli 2010 - 15:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Nemt profile provider spørgsmål

Hej

Har lige fundet ud af effekten med profile provider! Kan indsætte, slette og redigér. Så det er super!

Nu er jeg på udkig efter en "Select" metode, da jeg har en liste med profiler. Hvor der skal være mulighed for at klikke på brugernavnet i listen, hvorefter man sendes videre ind på profilens detalje side. (som andre brugere kan læse!)

Dette er sikkert det nemmeste i verden, men er lidt blank her -igen ;-)

Tak på forhånd!
Avatar billede kdasummer Nybegynder
06. juli 2010 - 21:01 #1
Ikke engang min 1500 siders lange pro asp.net bog kunne give et godt svar på hvordan man henter en enkelt profil.. på nettet er der nogen der skriver at denne kode skulle hjælpe på det:
ProfileCommon profile = (ProfileCommon)ProfileBase.Create(username, false);
ProfileCommon targetProfile = profile.GetProfile(username);

rimelig goddamn weird.. og jeg kan desværre ikke teste om det virker.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
07. juli 2010 - 05:06 #2
Hvad er der galt med denne kode, når jeg prøver at tage Username fra querystring:

-får intet data vist!

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        if (!Page.IsPostBack)
        {
            ProfileCommon profile = (ProfileCommon)ProfileBase.Create(Request.QueryString["UserName"], false);
            ProfileCommon userProfile = Profile.GetProfile(Request.QueryString["UserName"]);

            lblUsername.Text = profile.UserName;
            lblFirstName.Text = profile.FirstName;
            lblLastName.Text = profile.LastName;
            lblAge.Text = profile.Age;
            lblCity.Text = profile.City;
        }
Avatar billede kdasummer Nybegynder
07. juli 2010 - 08:24 #3
godt spørgsmål.. måske er det overhovedet ikke måden at gøre det på. men det var da forsøget værd. hvis det går helt galt kan du lave en midlertidig løsning der bruger ProfileManager.GetAllProfiles og finder brugeren ud fra denne. Ellers bliver brugerne vel gemt et sted - hvis du gemmer dem i en sql-database kan du evt. bruge linq to sql eller rå sql til at hente brugerne ud. så kan du også lave søgning på by, alder og hvad du ellers gemmer af informationer.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
19. juli 2010 - 22:29 #4
lukker