Avatar billede yezper Nybegynder
07. juli 2010 - 22:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

ASP.NET 4.0 - [object] not declared

Hej alle.

Jeg er lige skiftet til .Net 4.0 og Visual Studio 2010, og har lidt begyndervanskeligheder.

Noget som burde være pænt simpelt - at sætte Text property på en label fra en codebehind, har jeg lidt problemer med.

Jeg har følgende kode i min ASPX fil:

  <asp:LoginView ID="MainLoginView" runat="server">
    <LoggedInTemplate>
      <asp:Label ID="lblTest" runat="server"></asp:Label>
    </LoggedInTemplate>
  </asp:LoginView>

I min codebehind følgende kode:

    If User.Identity.IsAuthenticated Then
      lblTest.Text = "Test"
    End If

Det virker dog ikke - jeg får følgende fejl: 'lblTest' is not declared. It may be inaccessible due to its protection level.

Jeg kan sagtens sætte properties på controls, som befinder sig udenfor mit LoginView, men så snart jeg placerer controls indenfor, oplever jeg ovenstående fejl.

Nogen som kan forklare hvorfor?

Det skal siges, at jeg aldrig har arbejdet med .Nets indbyggede membership providers.
Avatar billede keysersoze Guru
07. juli 2010 - 22:59 #1
Label lblTest = MainLoginView.FindControl("lblTest") as Label;

if (lblTest != null && User.Identity.IsAuthenticated)
{
  lblTest.Text = "Test";
}
Avatar billede yezper Nybegynder
07. juli 2010 - 23:17 #2
Det virkede - tak for det :-)