Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
08. juli 2010 - 14:00 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hastighedsoptimering på server

Jeg har netop flyttet en installation fra en delt mappe på en SBS 2003 til en Server 2008. Der er ingen problemer med start og adgang, fungerer fortrinligt.

Men den er ualmindelig langsom ved bestemte opgaver, f.eks. at danne en udskrift. Det der før skete i løbet af et øjeblik, skal mna vente på i adskillige sekunder.

Hvad kan man gøre for at optimere den del?
Avatar billede mariaf Juniormester
08. juli 2010 - 18:38 #1
Lav klientinstallationer på de enkelte pc'ere og lad resten ligge på serveren. Det vil formentlig hjælpe en del.
Avatar billede up2nogood Nybegynder
12. juli 2010 - 11:52 #2
Hej Maria,

Har du prøvet at lave målinger på hvor meget der optimeres ved klientinstallation frem for server afvikling?
Avatar billede ellegaarddk Nybegynder
12. juli 2010 - 13:39 #3
Der er ingen tvivl om at der sker en hastighedsforbedring i afvikling, men det mærkes primært om situationer, hvor netværkstrafikken er en hindring - det er ikke tilfældet her.

Men sidder man og kører C5 over en VPN-forbindelse, så er der helt klart forbedringer at hente.

I det her tilfælde køres C5 via Fjernskrivebord, så der vil ikke være gevinst ved en deling af client og server.

Men problemet har løst sig selv, det ser ud til at det var en fejl vedrørende en gammel printerinstallation, der ikke længere kunne findes via DNS.

Jeg vil tillade mig at æde pointene selv, hvis ikke nogen gør indsigelse.
Avatar billede mariaf Juniormester
13. juli 2010 - 11:59 #4
Ingen protester herfra.
Sjovt som printere kan drille C5.