Avatar billede up2nogood Nybegynder
13. juli 2010 - 09:19 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Stregkode på Citizen CLP-621 Label 4x2,5 CM

Hejsa,

Jeg prøver at få en Citizen printer til at stregkode på en 4 cm bred og 2,5 cm høj label, ved hjælp af Thermal transfer. Det har før virket med en af de fonte man kan sætte op i driveren.
Men nu har jeg ikke muligheden for at benytte de interne fonte, da der køres over et terminal miljø. Derfor prøver jeg med en True Type font.
Stregkoden ser fin ud, og printes den i Word på en laserprinter kan den fint scannes. Men når jeg printer på labelprinteren kan stregkoden ikke scannes.
Jeg har sat varme indikatoren helt i top, men det virker stadigt ikke...
Jeg har også prøvet med diverse fonte og stregkodeformater, men uden held.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juli 2010 - 09:22 #1
Prøv at sætte printhastigheden ned - det mener jeg vi har tvunget vores til...
Avatar billede up2nogood Nybegynder
13. juli 2010 - 09:45 #2
Hej Ole,

Det har jeg prøvet, men synes ikke det virkede.
Ved du hvilken stregkode type/font I benytter?

Jeg har 13 tal jeg skal have puttet i en stregkode, så typen kan være alt fra Code128 til EAN13...
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. juli 2010 - 16:36 #3
Vi bruger ikke stregkoder længere - men har ellers brugt de interne stregkoder.

Hvis dine stregkoder visuelt ser identiske ud på laserprinteren og labelprintere, bør det jo, som du selv har resoneret, relatere til tætheden af stregkoden på labelprintere.

Enten det brændte tryk (Justeret ved temperaturen), eller kvaliteten (justeret ved hastigheden og DPI)

Vores står til hastighed 152,4mm/sek - og vores ældre til 76,2mm/sek.
Desuden mener jeg at kunne huske, at vi har sat opløsningen ned - men den indstilling synes jeg ikke jeg kan finde i den ny driver.

Vi har netop skiftet printserver, og har i den forbindelse lagt nyeste driver på - den er meget forskellig fra den gamle driver vi brugte - så måske er der også en opdatering til Jeres model?
Avatar billede up2nogood Nybegynder
27. juli 2010 - 09:14 #4
Jeg fik det løst.
Problemet var en kombination af en får ringe stregkodefont og en for lille label. Jeg bruge stregkodefonten Free 3 of 9 og Code 3 de 9, begge fonte har mange streger for lidt information.
Vi gik i stedet til en stregkodefont på 58x25mm, og det spiller bare.

Ole tak for dit indspark alligevel. :)