Avatar billede noxiaz Nybegynder
15. juli 2010 - 19:22 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

SOAP XML (Proxy)

Hej,

Jeg står med dette problem at jeg har 2 systemer som begge køre med SOAP XML. System A og System B.

Det foregår på denne måde at A sender XML til B hvor efter B svare tilbage til A.
Problemet er nu at den XML som A sender er ikke længere korrekt iforhold til hvad B skal modtage, men det er ikke muligt at ændre det A sender.
Så jeg skal lave en proxy, som kan gå ind og analysere på XML'en og ændre den til det som B gerne vil have.
Jeg kan fint sende soap XML'er afsted, men jeg kan desværre ikke modtage hvor jeg kan se XML'en, hvilket er nødvendigt i denne situation.

Håber der er nogen der kan hjælpe :)
Avatar billede arne_v Ekspert
15. juli 2010 - 20:17 #1
Jeg kan se flere mulige approaches:

1)  Lav en web service med det rigtige API og lad den transformere data til det rigtige kald.

--(forkert SOAP over HTTP)-->wrapper med gammelt API--(normalt metode kald med rigtige data)-->nye service

2)  Hvis hostet i ASP.NET saa lav et HTTP module som konverterer input og output inden din service ser det:

--(forkert SOAP over HTTP)-->HTTP module--(rigtigt SOAP)-->nye service

3)  Kryb til korset og haandter alting selv. En HTTP listener som modtager data, transformerer data og laver manuel SOAP deserialiserig og serialisering

--(forkert SOAP over HTTP)-->intelligent service
Avatar billede noxiaz Nybegynder
16. juli 2010 - 09:25 #2
Hej Arne_v

Det må helt klart være nummer 3, men ved bare ikke lige hvordan jeg skal lave en HTTP listener, hvor jeg kan se det XML der bliver sendt afsted.
Avatar billede noxiaz Nybegynder
16. juli 2010 - 09:31 #3
Problemet ligger også lidt i at, når A sender en XML til min proxy, så skal proxyen sende til B når B har svaret tilbage, skal proxyen svare tilbage til A at det gik godt.

Og proxyen skal svare tilbage i samme kald, altså det er et synkronkald.
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juli 2010 - 15:19 #4
HttpListener er en klasse i .NET frameworket.

Og du kan have en traade per request som haandterer svaret.
Avatar billede noxiaz Nybegynder
18. juli 2010 - 21:32 #5
arne_v,
Du må gerne sende et svar :) Tak for hjælpen, det hjalp en  del at få stilt de muligheder op der var, for at lave denne proxy! :) - Hvilke måder den kunne laves på.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. juli 2010 - 21:37 #6
ok