Avatar billede bentemil Praktikant
17. juli 2010 - 20:43 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Explorer og gzip filer Danske Bank

Når jeg logger på Dansk Bank kommer der først denne medd.
------------------------------------------
Vent venligst...
Vi kontrollerer, om den nyeste version af Danske Banks sikkerhedssoftware er installeret korrekt på din pc.
------------------------------------------
Nu hentes der noget som der går kludder i. Har fundet svar fra Danske Bank, men ved ikke hvor jeg skal lede:
------------------------------------------
Svar:
Filerne til Netbanken er komprimeret med gzip for at forøge hastigheden. Internet Explorer håndterer selv udpakningen af filerne automatisk.

Hvis du bliver bedt om at downloade gzip filer ved logon til Netbanken, skyldes det at du har en downloadmanager eller lignende på computeren, der er indstillet til at hente alle gzip filer. Men Netbanken fungerer kun korrekt, hvis du lader Internet Explorer håndtere vores filer.

For at løse problemet skal du selv fjerne "filassocieringen/registreringen" til gzip filer i din downloadmanager eller slukke programmet, når du går på Netbanken.

Med venlig hilsen
XX
Danske Bank
Kundeservice
------------------------------------------
Hvor finder jeg det,  hvad hedder det program som normalt er filassocieret til gzip filern??
----------------------------
Bent Emil
17. juli 2010 - 21:07 #1
Pssssst: ? Point ude: 1.020 ? -> http://www.eksperten.dk/list/spoergsmaal/bentemil (Dem der ikke er grønne) bør/skal du lige følge op på først, så kommer fidusen - måske ... Også selvom det er GAMLE spørgsmål...
http://www.eksperten.dk/faq#faq-3

---

Desuden - Skal vi gætte:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede bentemil Praktikant
18. juli 2010 - 07:10 #2
Hej karise_larry
Så er det vist fikset, nu kan du godt komme med fidusen :-)
18. juli 2010 - 08:48 #3
Desuden - Skal vi gætte:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?
Avatar billede bentemil Praktikant
18. juli 2010 - 10:21 #4
Du har vist skrevet med usynlig blæk :-)
18. juli 2010 - 11:09 #5
???

Formuleret på anden måde igen:
Hvilket STYRESYSTEM kører du med på din PC:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

Det har DU vist skrevet med "usynlig blæk" *S* ?
Avatar billede bentemil Praktikant
18. juli 2010 - 12:19 #6
UPS    windows XP pro  explorer 8
18. juli 2010 - 17:16 #7
1) Har du nogen som helt "Download manger" program kørende / instaleret ?

2) [Start] [Indstilligner] [Kontrolpanel] [Mappe indstillinger] Fanen "Filtyper" - I listen over "Registerede filtyper" find filtypen gzip og [Slet] ...
Avatar billede bentemil Praktikant
19. juli 2010 - 08:38 #8
Under G er der kun: GIG, GRA,GRP (havde kigget tidligere)
Kan du give eksempler på "Download manger", hvor ligger den og hvis den køre vil den så være at finde under msconfig?
Avatar billede bentemil Praktikant
23. august 2010 - 17:34 #9
lukker, tiden har ordnet det !!!