Avatar billede yezper Nybegynder
21. juli 2010 - 20:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

[ASP.NET] MySqlProfileProvider virker ikke

Jeg har sat MySql op som Membership-, Profile- og Roleprovider. Membership- og Roleprovider lader til at virke.

Men nu vil jeg gemme FullName som Profile Property:

  Private Sub btnSetName_Click() Handles btnSetName.Click
    Profile.FullName = "Jesper Nielsen"
  End Sub

FullName er defineret som property i min Web.config.

Imidlertid får jeg følgende fejl, når jeg forsøger at sætte værdien:

Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: Could not load type 'MySql.Web.Security.MySqlProfileProvider' from assembly 'mysql.web'.

Source Error:

Line 43:      <providers>
Line 44:        <clear/>
Line 45:        <add type="MySql.Web.Security.MySqlProfileProvider, mysql.web"
Line 46:                       name="MySqlProfileProvider"
Line 47:                       applicationName="/"

Nogen som kan hjælpe?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2010 - 20:34 #1
Ligger der en mysql.web.dll med en klasse MySql.Web.Security.MySqlProfileProvider i bin dir ?
Avatar billede yezper Nybegynder
21. juli 2010 - 21:53 #2
mysql.web.dll ligger i mit bin-dir. Den burde jo indeholde den klasse, som der kræves - den er en del af MySqlConnector/Net. Jeg har version 6.2.1.0 af denne:

        <compilation debug="true" strict="false" explicit="true" targetFramework="4.0">
            <assemblies>
                <add assembly="MySql.Data, Version=6.1.2.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=C5687FC88969C44D"/>
                <add assembly="MySql.Web, Version=6.1.2.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=C5687FC88969C44D"/>
      </assemblies>
    </compilation>
Avatar billede arne_v Ekspert
24. juli 2010 - 04:51 #3
Har du prøvet at checke med Reflector?
Avatar billede yezper Nybegynder
25. juli 2010 - 10:35 #4
Tak for dét forslag - så fik jeg løst problemet.
MySqlProfileProvider ligger åbenbart i  MySql.Web.Profile, ikke MySql.Web.Security.

Med rettelsen af dette, virker min applikation. Tak for hjælpen!

Smid et svar for point.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2010 - 12:57 #5
Svar