Avatar billede -=vortex=- Nybegynder
23. juli 2010 - 14:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til wordpress kode

Jeg sidder i øjeblikket og arbejder med min kærestes wordpress side, som skal fungere som en portefølje for hendes grafiske ting.

Jeg har et tema som har en speciel portfolio visning, som man man slå til inde i "Sider" kategorien i wordpress kontrolpanelet.
Hvilket er helt fint, bortset fra at når jeg slår dropdownmenuen til højre til "portfolio page" så kan den kun vise én kategori.

Denne kategori har jeg besluttet inden i temaets kontrolpanel.

Problemet er bare at jeg meget gerne kunne tænke mig portfolio visning i flere kategorier. Så jeg går ud fra jeg skal lave nogle flere portfolio side templates, man kan vælge når man er inde under "Sider" delen af kontrolpanelet.

Er der nogen der ved hvordan jeg gør dette? Jeg går ud fra jeg langt hen ad vejen bare kan copy/paste.

Og så skal jeg også have lavet flere dropdown-menuer under tema-kontrolpanelet hvor jeg kan sætte hvilke kategorier portfolio-siderne skal vise.

Under tema-kontrolpanelet, ser denne dropdown menu sådan ud:

        <div class="postbox">
            <h3><?php _e("Portfolio Template"); ?></h3>
            <div class="inside">

                <p><?php _e("Select the category you wish to display within the Portfolio Template Page."); ?><br />
                <?php wp_dropdown_categories(array('selected' => ot_option('hp_mid_cat'), 'name' => $settings.'[portfolio_cat]', 'orderby' => 'Name' , 'hierarchical' => 1, 'show_option_all' => __("All Categories"), 'hide_empty' => '0' )); ?></p>

            </div>

Hvis det kan hjælpe
Avatar billede -=vortex=- Nybegynder
23. juli 2010 - 14:41 #1
Min portfolio side ser sådan her ud

<?php
/*
Template Name: Portfolio Page
*/
?>

<?php get_header(); ?>

<div id="content">

    <div id="contentportfolio">

        <div class="postarea">

            <?php $wp_query = new WP_Query(array('cat'=>ot_option('portfolio_cat'),'showposts'=>ot_option('portfolio_cat_num'),'paged'=>$paged)); ?>
            <?php if($wp_query->have_posts()) : while($wp_query->have_posts()) : $wp_query->the_post(); ?>
            <?php global $more; $more = 0; ?>

            <div class="portfolio">

                <div class="portfolioimg">
                    <a href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark"><?php the_post_thumbnail( 'portfolio' ); ?></a>
                </div>

                <div class="portfoliotitle">
                    <h4><a href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark"><?php the_title(); ?></a></h4>
                    <?php the_excerpt(); ?>
                </div>

            <?php endwhile; ?>

            <div id="portfolio_nav">
                <div id="prevLink"><p><?php previous_posts_link(); ?></p></div>
                <div id="nextLink"><p><?php next_posts_link(); ?></p></div>
            </div>

            <?php else : // do not delete ?>

            <h3><?php _e("Page not Found"); ?></h3>
            <p><?php _e("We're sorry, but the page you're looking for isn't here."); ?></p>

            <?php endif; // do not delete ?>

        </div>

<!-- The main column ends  -->

<?php get_footer(); ?>
Avatar billede -=vortex=- Nybegynder
17. september 2010 - 14:58 #2
øv