Avatar billede lundemanns Nybegynder
03. august 2010 - 21:50 Der er 13 kommentarer

One.com login kontrol

Hej alle sammen.

Jeg har en hjemmeside på one.com
Der vil jeg gerne have adgangskontrol på.
Siden som skal login på er
http://www.lundemanns.dk

Jeg har også et galleri hos one.com hvor jeg har et fint login på, her er siden
http://www.lundemanns.dk/billeder/

Mit spørgsmål er så om jeg kan bruge galleriet login til også at fungere på den anden side? Gerne så jeg kun behøver at regge mine brugere et sted!

DVS på en eller anden måde bruge de filer som galleriet bruger til også at virke på den anden side?

Og om der er nogle forsslag til hvordan det evt kan skrives ind på min hjemmeside?
Avatar billede majbom Novice
03. august 2010 - 22:02 #1
du vil muligvis kunne bruge noget kode fra det andet login, du må have adgang til kildekoden på galleriet osse?
Avatar billede lundemanns Nybegynder
03. august 2010 - 22:13 #2
ja det mener jeg også at jeg har.
Galleriet:
Højre klik på siden og vis kildekode så burde den være der.
Ellers højreklik i toppen i menuen og vis rammens kildekode.

Det er de kildekoder som jeg kan finde.
Men jeg er på bar bund hvad angår hvilke koder der tilhører password kontrolen.
Avatar billede majbom Novice
03. august 2010 - 22:31 #3
i kildekoden som du kan se i browseren ser man (heldigvis) ikke php-koden, og dermed ikke login-systemet...

har du ikke adgang til filerne på din server?
Avatar billede lundemanns Nybegynder
03. august 2010 - 22:42 #4
ok, så er jeg med...
Nej jeg kan ikke finde de filer.
Jeg har fuld adgang til alle filerne tilhørende min hjemmeside.
Men ingen filer ang. galleriet, ikke engang billederne, ikke andre filer end dem man kan finde i browseren.
Avatar billede majbom Novice
04. august 2010 - 08:40 #5
okay, du kan prøve at lave en simpel php-side, hvor du udskriver $_SESSION arrayet, for at se hvad der er af brugbare info dér efter et successfuldt login på galleriet...

<?php
session_start();
echo "<pre>";
print_r($_SESSION);
echo "</pre>";
?>
Avatar billede lundemanns Nybegynder
04. august 2010 - 09:09 #6
nu er jeg ikke den helt stor ekspert.
Php er ikke noget jeg kender til. Skal jeg lave en tom side med den kode i?
Avatar billede majbom Novice
04. august 2010 - 09:52 #7
jeps
Avatar billede lundemanns Nybegynder
04. august 2010 - 10:29 #8
Ok så har jeg lavet et tomt notesblok med den kode i.
Hvad skal den kaldes og hvad skal jeg gøre med den?
Avatar billede lundemanns Nybegynder
04. august 2010 - 14:12 #9
har spurgt one.com og de siger at det ikke er muligt :(
Så tror at jeg opgiver det. medmindre at der er andre som har et input!
Avatar billede majbom Novice
04. august 2010 - 14:39 #10
du kan kalde den for "min_mor_er_dejlig.php" og køre den en enkelt gang og fortæl mig hvad den skriver ud...
Avatar billede lundemanns Nybegynder
04. august 2010 - 16:28 #11
Den skriver

Array
(
)
Avatar billede majbom Novice
05. august 2010 - 06:46 #12
og du gør det efter du har logget ind på galleriet?
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 14:23 #13
kom du videre?