Avatar billede anders77 Nybegynder
20. august 2010 - 22:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Online backup

Hej,

Jeg er på udkig efter en online backup løsning, hvormed det også skal være muligt at lave backups af netværksdrev (min NAS).

Jeg har ca. 1,1TB data, men ideelt skal der være min. 2TB.

Er der nogle, der har nogle gode (og økonomisk realistiske) muligheder?

VH

Anders
Avatar billede chalde Seniormester
21. august 2010 - 20:02 #1
Efter selv at have været på udkig efter noget lignende, har min konklusion været kun at tage onlinebackup af mit absolut uerstattelige (billeder, dokumenter osv..), idet der ikke findes online backupløsninger som er rentable for mit budget.
Jeg ved naturligvis ikke hvad dit budget er, men min smertegrænse lå på ca. 300kr om måneden.
Dertil har jeg også et krav om at datacenter skal være placeret i EU, forbindelse skal køre over SSL og data skal være krypteret så de ikke kan få adgang til dem.

Du kan lave en vuptiløsning med f.eks. en sekundær maskine med windows xp eller windows vista/7 home med tilsvarende mængde fri plads som der skal tages backup af, et synkroniseringsværktøj og keepit-non pro (som ikke har en øvre begrænsning, og en fast pris).
Avatar billede anders77 Nybegynder
22. august 2010 - 10:08 #2
Hej, super - kender du til nogle synkroniseringsværktøjer?

Jeg kunne godt forestille med en løsningen, hvor jeg bruger KeepIt til at lave backup af en 2TB desktop jeg har stående. Men så skal jeg bruge noget til automatisk at lave backup af min laptop over på min desktop.
Avatar billede chalde Seniormester
22. august 2010 - 11:22 #3
Jeg bruger syncback: http://www.2brightsparks.com/freeware/freeware-hub.html
Af en freewareudgave har jeg endnu ikke fundet et så omfattende værkttøj til synkronisering.
Avatar billede anders77 Nybegynder
22. august 2010 - 22:54 #4
Tak for det - smider du ikke et svar?
Avatar billede chalde Seniormester
23. august 2010 - 00:06 #5
Bare behold dem :)
Avatar billede anders77 Nybegynder
23. august 2010 - 00:19 #6
OK, lukker igen. Igen, tak for hjælpen.