Avatar billede perj Nybegynder
21. august 2010 - 10:15 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fastnet telefoner

Jeg har flere fastnet telefoner af forskellig fabrikat. Fælles for dem er dog, at de er DECT godkendte. Kan de alle "snakke" med hinanden - dog max 6 apparater. F.eks har jeg Siemens og Panasonic som gerne skulle kunne kobles sammen. I butikken, hvor de er købt, har jeg ikke fået et konkret svar.
Avatar billede perj Nybegynder
21. august 2010 - 10:17 #1
Giver sig selv, men skylder at fortælle at, det er bærbare fastnet telefoner.
Avatar billede 50573433 Nybegynder
21. august 2010 - 10:35 #2
"Kan de alle "snakke" med hinanden" ???
De burde kunne omkodes til at kunne ringe/tale sammen. Jeg har selv gjort det med 2 forskellige fabrikater.
Avatar billede freekyzone Nybegynder
21. august 2010 - 11:24 #3
http://en.wikipedia.org/wiki/Digital_Enhanced_Cordless_Telecommunications

DECT handsets and bases from different manufacturers typically work together, at the most basic level of functionality - making and receiving calls. The DECT standard includes a standardized interoperability profile for simple telephone capabilities, called the GAP which most manufacturers implement. The standard also contains several other interoperability profiles, for data and for radio local-loop services.

https://www.ergotel.dk/index.php?sideid=5

DECT™-teknologi
DECT™ er en trådløs teknologi til brug i trådløse telefoner, headsets etc.

Lydkvaliteten ved DECT-teknologi er suveræn. Rækkevidden er op til 100 meter, hvorimod Bluetooth™-teknologien blot rækker 10 meter.

Digital
En beskrivelse af oplysninger, der er kodet som enten binær 0 (fra) eller binær 1 (til). Disse kaldes binære cifre eller bit. Se også analog.

GAP
Generic Access Profile. En standard, som gør det muligt at koble DECT-telefoner af forskellige fabrikater til en baseenhed af et valgfrit fabrikat.

GAP kompatible DECT™-telefoner
Trådløse telefoner, som f.eks. en Beocom 6000.

Til en GAP kompatibel DECT™-telefon kan tilsluttes et ekstra håndsæt. Headsets til sådanne telefoner vil reelt kommer til at fungere som en håndfri
forlængelse af den trådløse telefon.

Så ja de burde kunne tale sammen.