Avatar billede mortenastrup Nybegynder
24. august 2010 - 09:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

HP Laserjet 2420 og JetDirect

Hej alle,

Jeg har fået forærende en lidt ældre HP printer, en Laserjet 2420 hvor der er sat et JetDirect netværkskort i. Den vil jeg gerne have til at køre på mit netværk.

Når jeg udskriver konfigurationen, så kan jeg se at IP-adressen er sat til 192.0.0.192 - og jeg kan derfor ikke komme i kontakt med den over netværket. Jeg kan godt finde JetDirect menuen, men kan ikke komme ind og ændre IP-adressen eller slå DHCP til (kan i hvet fald ikke finde ud af det). Når jeg går ind i menuen og finder det punkt som hedder "Kfg. TCP/IP", vælger "ja" og går videre, så er den eneste indstilling jeg får at se den som hedder BOOTP. Herefter ryger jeg tilbage til JetDirect menuen som om der ikke er flere menupunkter.

Jeg har prøvet en cold reset af printeren, men IP-indstillingerne er de samme.

Derfor, kan man:

1) På nogen måde resette netværkskortet, så den blot står på DHCP som jeg går ud fra er standardindstillingen?

eller

2) Hvis nu jeg manuelt indstiller IP-adressen på en laptop til samme range/subnet og sætter den direkte til printeren, kan jeg så komme ind og konfigurere via et webinterface / noget software? Hvis ja, hvordan?

Håber nogen kan give mig et hint...

På forhånd tak!

/Morten
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 09:46 #1
Printerens netværkskort skal vel sættes op/til igennem routeren, og routeren står for uddelingen af Ipér igennem dens DHCP funktion?.

Og alt på printerens netkort skal vel bare stå til automatisk?
Avatar billede mortenastrup Nybegynder
24. august 2010 - 09:55 #2
Jo, det er det jeg er ude efter. Men problemet er hvordan jeg får konfigureret netværkskortet til at køre DHCP... Det kan jeg umiddelbart ikke gennem menuen nemlig.
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 10:02 #3
Så du kan slet ikke så noget inde i din routers web interface?

Hvad model er dit JetDirect netværkskort ?
Avatar billede mortenastrup Nybegynder
24. august 2010 - 10:14 #4
Nej i routeren kan jeg ikke se noget relateret til printeren, routeren kører som den skal. Det er konfigurationen på printeren den er gal med.

JetDirect kortet er et J4169A med firmware L.20.24
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 10:44 #6
Avatar billede BRB Praktikant
24. august 2010 - 10:48 #7
Et krydset kabel og en manuel konfigureret computer i samme subnet kan også gøre det.

Jeg har været ude for at dhcp standard ikke vil slå til efter reset på en Jetdirct.
Avatar billede mortenastrup Nybegynder
24. august 2010 - 12:59 #8
Det lykkedes med en laptop og web-interfacet :-)

Tak for hjælpen!
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 13:02 #9
Så du brugte hjælpen i #7 ?
Avatar billede mortenastrup Nybegynder
24. august 2010 - 13:09 #10
Ja det gjorde jeg... Kan ikke lige finde ud af hvordan jeg gør med point og acceptere?
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 13:30 #11
Avatar billede mortenastrup Nybegynder
24. august 2010 - 13:40 #12
Det er vist noget med at du skal skrive et svar så jeg kan give dig point...
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 13:48 #13
Hvis du brugte løsningen som blev givet i #7 ?

"Et krydset kabel og en manuel konfigureret computer i samme subnet kan også gøre det.

Jeg har været ude for at dhcp standard ikke vil slå til efter reset på en Jetdirct"

Så er det vel lundgaardsvej som skal ligge et svar og du så afgiver point til ham.
Avatar billede mortenastrup Nybegynder
24. august 2010 - 13:56 #14
Jep, men han har skrevet det som en kommentar og ikke som et svar, derfor kan jeg ikke give ham point. Han skal først skrive det som svar (jf. FAQ).
Avatar billede kimtheman Novice
24. august 2010 - 14:10 #15
lige præcis.
Avatar billede BRB Praktikant
26. august 2010 - 09:23 #16
sorry... her er den som svar... :-)