Avatar billede Boejle Nybegynder
24. august 2010 - 20:27 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sort/hvid laserprinter med farvescan

Hej.

Jeg har i en anden tråd set at denne brother laserprinter er blevet anbefalet:
http://www.befro.dk/shop/brother-hl2150n-7106p.html

Da jeg mægtigt gerne vil ha scanner oveni købet har jeg set på denne:
http://www.befro.dk/shop/brother-dcp7040-mono-9923p.html

Er jeg helt på rette spor, eller findes der bedre/billigere løsninger?
Jeg kan se at de regner med 12000 print på en "tone-ting". Det lyder umiddelbart af rigtig meget, men er laser ikke den bedste løsning stort set lige meget hvad?
En lille ting jeg ikke ku se nogle steder, følger der ikke en tonerække med i købet? Det må man jo gå ud fra der gør ik?!
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2010 - 20:39 #1
Hvis dit printbehov primært er tekst og mixed images er det det rigtige valg med laser. Men er det primært billeder/foto, Så er blækprinter det bedste valg. Og også billigst i brug på dette punkt.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2010 - 20:42 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2010 - 20:52 #3
du skal vælge en billig laser, og en separat scanner. Så kan den ene del gå i udu uden at du skifter begge.
2150n er med indbygget netværk, så den kan sidde på dit lokale net - det kan dcp7040 ikke. Så hvis du har flere pc'er, der skal bruge printer, så er 2150n at foretrække. Du mangler så en scanner, der kan være på net.
Avatar billede Boejle Nybegynder
24. august 2010 - 21:28 #4
Ok tak for hurtigt svar!Hvilken scanner vil du/i så anbefale? du skriver scanneren skal være på net, men det behøver den vel ikke? Et usb over til computeren er vel nok? Men må sige jeg osse helst vil være fri for at ha  det store skrummel stående (printeren med scanner).

så den løsning med at købe tingene separat lyder fornuftigt!
Avatar billede Boejle Nybegynder
24. august 2010 - 21:43 #5
Kan da lige tilføje at scanneren skal bruges til at scanne sange/tekster og derefter bare printes ud.. så altså kopiere... men når nu printer og scanner bliver adskilt så kan man vel ikke printe scannet ud uden at ha gennem computeren? eller er det derfor du siger scanneren skal være på net? synes ikke lige umiddelbart jeg kan finde nogle billige scannere.. og ved sku ikke lige hvor meget jeg kommer til at skulle bruge den.
men hvis nu lige du har et link til en billig, god og stabil scanner (går udfra program medfølger?) så må jeg jo lige tjekke det ud :)

for kan da godt passe at jeg ofte har hørt om at de der multi printere går i stykker for et godt ord! og gider ikke ha bøvl :D
Avatar billede claes57 Ekspert
25. august 2010 - 10:01 #6
så tag dcp-7040 - den kan jo kopiere. Du må så (hvis du har flere maskiner) sætte den til delt printer på den tilkoblede pc, og så lade de andre maskiner få adgang den vej.
Har du 'kun' to pc'er, så er der mulighed med en usb-switch, så begge kan være koblet på.
Avatar billede Boejle Nybegynder
25. august 2010 - 14:34 #7
Ja... det blir intet problem lige at smide filerne der skal printes over på den computer der er installeret til printeren... så ik noget der..

tror faktisk jeg hælder mere til den anden printer. så har du kendskab til en go scanner? jeg kan sagtens bare scanne ind på en computer og så printe ud derfra. synes bare de scannere jeg kan finde er dyre! men hvilke er gode med et godt program til?
Avatar billede Boejle Nybegynder
25. august 2010 - 17:32 #8
Hej igen. Nu ved jeg godt jeg har spammet dig (cleas57) i en anden tråd også om printere. Men tror nu mit valg er den lille og stabile brother, fremfor den store multi printer.

Så scanner.. er det noget du har et input til eller skal jeg evt. oprette en ny tråd kun omhandlende scanner?
Skal nok stoppe med at spamme nu :D
Avatar billede Boejle Nybegynder
27. august 2010 - 21:10 #9
.
Avatar billede Boejle Nybegynder
22. november 2010 - 19:57 #10
ska lige forstå de point her....
Avatar billede 220661 Ekspert
22. november 2010 - 20:08 #11
Det gør du vel ikke ved at tage dem selv?
Når man får hjælp herinde, og du ikke har fået et "svar" fra os som du kan bruge til at lukke tråden, skal du bede om det fra den/dem der har hjulpet dig, så tråden lukkes på den rigtige måde. Det er kun hvis du ikke har fået brugbar hjælp du må tage pointene tilbage. Prøv at gå ind i FAQ for at hvordan,hvis jeg ikke har forklaret det godt nok.
http://www.eksperten.dk/faq
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. december 2010 - 11:46 #12
Og lægge en reference her til det oprettede spørgsmål med point ;o)

http://www.eksperten.dk/spm/926011