Avatar billede dulfi Nybegynder
02. september 2010 - 14:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Tæl forkomster for flere værdier i forskellige kolonner

Hej Eksperter

Hvordan kan jeg i excel 2003 tælle forekomsten, af noget som har en bestemt værdi i en kolonne og samtidigt en bestemt værdi i en anden kolonne?

Mange hilsner
Dulfi
02. september 2010 - 14:43 #1
Eksempel tak.
Avatar billede dulfi Nybegynder
02. september 2010 - 15:06 #2
Jeg vil gerne tælle hvor mange forekomster der er af en given værdi i en kolonne når der samtidig er en bestemt værdi i en anden kolonne.

Eksempelvis vil jeg gerne vide hvor mange der står værdien 6 i min m kolone imens værdien er 10 i min o kolonne i samme række. Ved ikke hvordan jeg skal give et bedre eksempel.
02. september 2010 - 15:20 #3
=SUMPRODUKT((M2:M100=6)*(O2:O100=10))

Ret cellereferencerne, så de passer med det aktuelle.
Avatar billede rln Juniormester
03. marts 2017 - 13:51 #4
Hej,

Jeg har en udfording til ovenstående:
Jeg vil gerne tælle samtlige forskellige værdier ud fra en kombination af 2 kolonner.

Jeg har et kundenummer, som er sammensat à la xxx-yyy.
xxx og yyy er tal som står i hver sin kolonne.
Jeg vil gerne optæller antallet af forskellige kundenumre, eksempelvis xx1-yy1 og xx1-yy2 og xx3-yy3 osv.

Hvordan gør man det.
Altså i forhold til den oprindelige løsning: Hvordan gør man værdierne 6 og 10 til frekvenser ?

/René
Avatar billede rln Juniormester
03. marts 2017 - 14:00 #5
PS. Jeg tæller for én kolonne på følgende måde:

=SUM(HVIS(FREKVENS(INDIREKTE(Parametre!D9);INDIREKTE(Parametre!D9))>0;1))

Nu vil jeg gerne tælle tilsvarende, men for 2 kolonner, hvor hver række parvis ønskes optalt for unike kombinationer.

Tak på forhånd !
/René